י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ה'גולם' מגיע לפ"ת • הפורום יושבת?

הופעה מיוחדת תיערך השבוע בפתח תקווה: התאטרון היהודי יוצא לדרך עם הצגה חדשה הנקראת: הגולם מפראג • ההצגה תעסוק בגדלות המושג 'ותחסרהו מעט מאלוקים' • יש לנו גולם במעגל

ה'גולם'  מגיע לפ"ת • הפורום יושבת?

התיאטרון היהודי "משמחי לב" יוצא עם הצגה חדשה וחווייתית לכל המשפחה: הגולם מפראג.

ההצגה "הגולם מפראג" מבוססת על אירוע יוצא דופן בהיסטוריה היהודית - יצירת גולם ע"י המהר"ל מפראג, מגדולי הרבנים והמקובלים של ימי הביניים. בערב פסח נרקמת עלילת דם נגד היהודים של העיר פראג, המהר"ל מקבל רמז משמיים לברוא גולם, על מנת להגן ולשמור על היהודים ממזימתו של הכומר תדיוס הרשע, שכל מגמתו להעביר את היהודים מדתם.

הצגת הגולם לא באה ללמד ולשבח את גדולתו של הגולם, אלא ללמד על גדולת האדם והכוחות הטמונים בו מבחינת "ותחסרהו מעט מאלוקים". לאחר שהגולם מחלץ את היהודים מצרתם מחליט המהר"ל לגנוז את הגולם בעליית הגג של בית הכנסת. על מצחו של הגולם חקוקות האותיות "אמת", ומיתתו בוצעה על ידי מחיקת האות א' כך הפך ל"מת". כל זה על מנת שלא יתלו היהודים עיניהם בגולם, אלא בקב"ה שאין עוד מלבדו.

ההצגה "הגולם" מבית "משמחי לב" היא הפקת ענק בכיכובם של השחקנים עופר הלוי, אביתר לזר, יוסי דיין, יונתן דנינו, אליעזר ליפא ושי זביב, המעניקה לצופה חוויה מוחשית של אחד הפרקים המרתקים בתולדות היסטוריה היהודית. ההצגה משולבת בקטעי מוסיקה ייחודיים בניהולו של עידן יצחייק.

הצגת הבכורה תתקיים ביום חמישי, ז' סיון, איסרו חג שבועות, בהיכל התרבות של פתח תקווה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד