כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

'יתד' מתרים את גזית לוועד הרבנים

איך השיג גבי גזית 'משדר בחירות' בוטה ומעורר גועל ב'מחיר מציאה' מגוחך של 30 אלף שקלים? • ומי החליט שתושבי פתח תקוה יתפנו בעת התקפת טילים ל...טייבה • טורו היומי של יצחק נחשוני

גזית. מתרים לשינוי
גזית. מתרים לשינוי





יאללה 'קדימה' ל'שינוי'

למרות ה'אופוריה' שאוחזת היום ברבים מאיתנו, שנחשפו לסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הקובע שרק 42% מהיהודים מגדירים את עצמם כחילוניים וש96% מהחרדים מרוצים מחייהם, ועוד יותר הם מרוצים היום כאשר הנתונים מרניני הלב מתפרסמים גם ב'הארץ' ולא רק בכרכים עבי הכרס של הלמ"ס, אנחנו מציעים לכם לא להיות שאננים מול סקרים אחרים, שמתגלגלים בימים האחרונים בפורומים שונים.

אחד מהם הוצג במועצת 'קדימה' שהתכנסה בשבוע שעבר, והגיע לידי סופיה רון – מוריה, הכתבת הפוליטית של 'מקור ראשון'. על פי הסקר הזה 55% מבעלי זכות הבחירה בישראל, ב 13% יותר ממספר החילוניים על פי סקר הלמ"ס, תומכים בהפרדת הדת מהמדינה. בין מצביעי 'קדימה' יש 76% התומכים בהפרדה כזו.

אותו אחוז של בעלי זכות בחירה תומך בביטול ה'מונופול' לנישואין אורטודוקסים בישראל, ובין מצביעי 'קדימה' האחוז אף עולה ומגיע ל...80%. גם בענין התחבורה הציבורית בשבת קיים אותו יחס.
הנתון המשמעותי ביותר מאלה שנבדקו הוא סיכוי ההצבעה בעד מפלגה דוגמת 'שינוי'. על פי הסקר הזה, נכון לשבוע שעבר, 35% מבעלי זכות הבחירה בישראל יצביעו עבור המפלגה החדשה אם תקום ו – 48% ממצביעי 'קדימה'.

ב'קדימה' נבהלו מהתוצאות, אבל אותנו הן אמורות להדאיג ואפילו להחריד יותר. יאיר לפיד וחבורת זוללי החרדים עלולים להמשיך במסע ההסתה שלהם לפחות עד ש..השיחות החשאיות לאיחוד בין 'קדימה' המתנדפת ובין 'שינוי' המתה...לשוב לזירה הפוליטית, יובילו למשהו.
ומאחר והם אינן מובילות לכלום, נראה שאנחנו צריכים להכין את עצמנו למתקפות עוד לזמן בלתי ידוע.

הקוף. אולי זה הוא?צילום: הקוף. אולי זה הוא?
הקוף. אולי זה הוא?


פרק בהלכות לשון הרע

ניתן להבין למה כל העיתונים פינו היום מקום לידיעה שהרשות השניה החליטה, לאחר דיונים של הרבה יותר משבעה ימים ושבעה לילות כדכם של 'חכמי חלם', לחייב את 'רדיו ללא הפסקה' בקנס המגוחך של 30 אלף שקל, בשל דבריו הבוטים ומעוררי הגועל האנושי של גבי גזית, שיצאו מתוך אולפני התחנה הזו.

סוף סוף מדובר ב'מחיר מציאה' לשעת שידור שהיתה כולה 'משדר בחירות' לקראת הקמתה של תנועת 'שינוי' החדשה. מאד חשוב שגם העמיתים בתקשורת האחרת ידעו את המחיר המוזל שהשיג גזית עבורם, ויפנימו שניתן לשדר דברי בלע ורשע נגד אוכלוסיה גדולה בישראל, בעיקר אם היא חרדית, בלי שה'משדר' יפסל על ידי יו"ר ועדת בחירות כלשהו, ולהגיע בדיעבד למחיר טוב, ללא התמקחות ובלי שום צורך להתחייב שלא לחזור על הדברים שוב.

אבל למה מצאו לנכון הבוקר, שלושת העיתונים החרדים לדווח על ה'עונש' בגדול, כאילו נתרמה כאן אחת מהתרומות הגדולות והחשובות ל'קופת העיר' ל'עזר מציון', או לכל מפעל צדקה וחסד אחר שהעברת הכסף אליו עוד יכולה לכפר אם מצרפים אליה גם חרטה, לא הצלחנו להבין.

נכון, לפחות שניים מהעתונים שלנו, 'המודיע' ו'יתד', למדו אותנו באמצעות הידיעה שפרסמו, הלכה חשובה בהלכות לשון הרע ורכילות.

למרות שמדובר בשונא כמו גזית, הם לא פרסמו, חלילה, את שמו של 'התורם', והותירו את התרומה כ'מתן בסתר'. ה'שנוררים האחרים' הרשות הראשונה, רשות המסים, ועוד אם ירצו, לא יוכלו להתדפק על דלתו של ה'תורם' ולבקש גם לעצמם.

ב'המודיע' מכנים אותו בשם "השדרן המסית", ולך תדע אם זה גזית, או רון קופמן שבתוכניתו 'קוף' בערוץ אחר כינה גם כן את החרדים 'עלוקות', או חולדאי. ב'יתד נאמן' טישטשו עוד יותר וכינו אותו "מפוקפק בעל קריירה דועכת" (דודו טופז לא מת?) כאילו יש רק אחד כזה. מעבר לסיבה הזו של זיכוי הקוראים ב'הלכה יומית', לא מצאנו שום הסבר לצהלה מול ה'עונש' הזה.

אלא שזו לא התמיהה היחידה שעלתה במוחנו, כשקראנו על הקנס שהטילה הרשות השניה. הגדולה לא פחות מתייחסת לסולם המחירים של הרשות השניה. איך היא קובעת ששדרן ברדיו 'קול חי' שהזכיר את חברת 'סנו' ו'פמפרס' בצורה מוגזמת בתוכנית, ואפילו יותר ממספר הפעמים שמוזכר 'אחמד בן שרה' בכל יום ששי, יחייב את בעלי התחנה ב...60 אלף שקלים, אבל 'מחיר הכלב' שהשיג גבי גזית על השפרצת קללות והזוהמה התת אנושית יעמוד על...30 אלף שקל בלבד. אפילו את העובדה שהוא 'פגע וברח', מיד בתום התוכנית, במתוכנן לחו"ל, לא לקחו בחשבון.

אל תחכו להסברים, איש לא יתן לכם אותם והעתונים שלנו ימשיכו לדווח על 'יריקות' כאילו הם הם התגשמות הברכה למטר משמים. ורשויות המדינה? - גם הם ימשיכו בשלהם, לשמור על האינטרסים, ויש הרבה כאלה, ולהקפיד על 'נייטרליות', מחד ומאידך ידאגו שמי שבכל זאת מפר את הכללים ופוגע בחרדים, ישלם לפחות 30 אלף שקל לקופת המדינה.

מדיניות שקולה ושויונית כלפי כל אזרחיה, כפי שהיא מפגינה, הרי צריך מישהו לממן, לא?

תושבי פתח תקוה מפונים ל...טייבה

בשבוע הבא יקיים פיקוד העורף תרגיל רחב היקף שבמסגרתו ידמה תרחיש של מתקפת טילים משולבת מכל החזיתות.

את מה שהציבור החרדי חווה בשבועות האחרונים בצורה 'וירטואלית' יתרגלו כל תושבי מדינת ישראל באופן מעשי.

פרט אחד בתוכנית התרגיל מאד מטריד אותנו, ומאחר ובתרגיל הקודם נאמר לנו שיש צורך לדבר על 'חרדות' כדי להתמודד איתם, אנחנו מבקשים לפעול, באמצעותכם, על פי ההוראות האלה.
אמיר בוחבוט, ורק הוא, מדווח היום ב'מעריב' כי במסגרת ההכנות לתרגיל, נחתו טילים על העיר פתח תקוה, ו-20 אלף מתושביה "פונו" ל...טייבה.

הישוב הערבי קיבל את הציון 85 על קליטת ה'פליטים' היהודים בשטחו. "הם רצו להוכיח שהם טובים בניהול ובארגון, לא פחות מכל רשות מקומית אחרת בישראל, והשקיעו הרבה מחשבה. הם אפילו דאגו ל...קייטרינג כשר, כדי למנוע אפשרות שעשרות אלפי מפונים יתקעו ללא מזון".

מלבד השאלה, שגם היא כלל לא שולית, באיזה 'הכשר' ה'קייטרינג' שהכינו לנו ערביי טייבה, והאם בדקו שכל ה'מפונים' מפתח תקוה אכן סומכים על ההכשר הזה? השאלה הגדולה באמת היא מי בפיקוד העורףץ החליט שהטילים יפלו דוקא על פתח תקוה, 'אם המושבות' שאנחנו גרים בה, ואנחנו ומשפחותינו נאלץ לנוע לעבר טייבה, שהיא מקום מסוכן גם בלי טילים, שאפילו המשטרה חוששת להכנס לשטחו כששורפים את בנין העיריה ומיידים אבנים?

האם לא היה פשוט הרבה יותר לקבל החלטה הפוכה, שהטילים נפלו על טייבה, ותושבי העיר הזו הם שפונו ממנה. החלטה שכזו היתה עשויה גם לחסוך כסף רב למדינה ולתקציבי מל"ח שהרי להם לא יצטרכו להכין מנות כשרות למהדרין...

נראה לנו שהתרגיל הזה נועד להכשל מראש. אנחנו, בכל מקרה, לא מתכוונים להתפנות לשומקום!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד