ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הולך בדרכי אביו

הזיה • לפיד מאיים על חב"ד: "ארדוף אתכם, נגמר הסיפור שלכם"

כאחרון התגרנים בשוק: יושב ראש האופוזיציה בישראל יאיר לפיד מאיים על חסידי חב"ד ומזהיר מפני תמיכה במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר | הבוקר פורסמה שיחה בינו לבין אחד מראשי חב"ד בארץ במהלכה איים לפיד: "נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת ובתי חב"ד בכל העולם"

הזיה • לפיד מאיים על חב"ד: "ארדוף אתכם, נגמר הסיפור שלכם"
לפיד \ חסיד חב"ד צילום: Nati Shohat -Gili Yaari\\פלאש 90

הבחירות לכנסת ה-24 הולכות וקרבות. ובעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו משדר נינוחות על רקע האיחוד בימין בין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בין גביר יחד עם מפלגת נעם והריצה המשותפת תחת 'הציונות הדתית'. הפירוד בשמאל מלחיץ את יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שיודע כי באם הציונות הדתית תעבור את אחוז החסימה דרכו של נתניהו לכהונה נוספת ללא צורך ברוטציה כמעט וסלולה.

העיתונאי נחום ברנע חשף הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות' כי לפיד הלחוץ טרח השבוע לצלצל לאחד מראשי חב"ד, ולאיים עליו בניסיון למנוע את תמיכת החסידות במפלגת הציונות הדתית. 

"אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר, אני ארדוף אתכם". איים לפיד בשיחה עם בן שיחו, והוסיף: "נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב"ד בכל העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל".

‏נשוא שיחת האיומים בצלאל סמוטריץ' הגיב לאיומים של לפיד, כפי שפרסם ברנע, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר מ 200 שנה".

מי שמיהר לפרסם תגובה חריפה נגד הדברים הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט שכתב, "מביש. אני אסיר תודה לחב״ד. בזכות חב״ד במונטריאול אבא ז״ל ואמא שלי וכולנו התחברנו ליהדות. חברים, חב״ד מציל אינספור יהודים בכל העולם מזה עשרות שנים. הם לא לוקחים שקל ממדינת ישראל. בכל אסון עולמי בהודו או נפאל—הם שם עבורנו".

בנט הוסיף, "שלוחי חב״ד מוסרים את נפשם יחד עם המשפחות שלהם בכל קצות תבל, במקומות קשים כמו סיביר, ונצואלה ואלסקה—רק כדי להגיע לעוד יהודי. על כל זה לפיד מעז לאיים בגלל פוליטיקה?! הוא היה מעז לומר כך לקבוצת טייסים שרוצים להצביע למר״צ?! על בית ברל היה מאיים?".

"שלוחי חב״ד אהובים— המשיכו בדרככם. האיום האווילי הזה יתאדה לפח האשפה של ההיסטוריה, אני אוהב אתכם יחד עם כל עם ישראל". כתב.

השרה אורלי לוי אבקסיס הגיבה אף היא וכתבה: "מזועזעת לקרוא בטורו של נחום ברנע ציטוטים מתוך שיחה של -ע״פ הפרסום- יאיר לפיד עם גורם בחסידות חב״ד. אין הגדרה אחרת לדברים חוץ משנאה תהומית, שיחת איומים, וניסיון פילוג מחפיר. לפיד מחוייב להבהיר את דבריו באופן מיידי. מי שלוקח את אהבת ישראל כבת ערובה, מעיד על עצמו ועל ערכיו יותר מכל".

 

 

יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ' חב"ד בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד