י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קור עז בטקסס

חנה ליבוביץ מתארת: נאלצים לשרוף דלתות וארונות

קור עז שורר בימים אלה במדינת טקסס בארה"ב שנחשבת בד"כ למדינה חמה. יהודיה המתגוררת בעיר דאלאס מתארת חסרי בית שמתים ברחוב ומשפחות שנאלצות להסיק את ארונות המטבח בכדי להתחמם | "זה מחריד לראות את זה קורה. לדעת שאם כל זה יתרחש במדינה אחרת, ארה"ב תשלח סיוע, אבל אף אחד לא בא לטקסס לעזור לנו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

זוועה במדינת טקסס שבארה"ב: חסרי בית מתים ברחובות בגלל הקור העז השורר בימים אלה מינוס 18 מעלות לפחות במדינה החמה בדרך כלל. משפחה נאלצה לשרוף את דלתות ארונות המטבח שלה לצורך עצים להסקה.

הקור הנורא השורר בעיר באוסטין, טקסס מביא את העיר למצב קטסטרופלי, "בביתנו בדאלאס הבחנו בצינורות שלנו קופאים כבר ביום ראשון בערב, איבדנו את החשמל ואת ההסקה מאוחר יותר באותו הלילה והצטופפנו יחד כדי להתחמם עד אמצע יום שני בבוקר כשהוא נדלק שוב". כך מספרים תושבים מטקסס לאתר 'פורוואד'.

כותבת המאמר באתר Forward, הינה יהודיה בשם חנה ליבוביץ שמתארת: "חברה שלי סיפרה כי היא ובעלה נאלצו לשרוף את דלתות ארונות המטבח שלהם לצורך עצים להסקה כדי לשמור על ילדם הצעיר שלא יקפא מקור, עד שיוכלו למצוא מקום חם ללכת אליו".

"תמונות של אנשים חסרי בית שמתים ברחובות, מחכים בתורים לאוכל, נוברים במזבלות רק כדי למצוא משהו לאכול, משותפים בכל מקום. הידיעה שזה קורה ממש מחוץ לבית שלנו מרגישה כמו שילוב של רגשות מסחררים, חרדות ובחילה". כותבת ליבוביץ, המתגוררת בדאלאס עם בעלה ושני ילדיה ומשמשת כעוזרת לפרופסור לענייני ציבור באוניברסיטת טקסס-ארלינגטון. המחקר שלה מתמקד בנושאים הקשורים למדיניות עירונית, מינהל ציבורי, וצדק חברתי.

"ביוסטון משפחות רבות מתמודדות עם הרעלת פחמן חד חמצני מכיוון שניסו להתחמם במכוניותיהן או לשרוף פחם ליד בתיהן. זה מחריד לראות את זה קורה. לדעת שאם כל זה יתרחש במדינה אחרת, ארה"ב תשלח סיוע, אבל אף אחד לא בא לטקסס לעזור לנו".

אתר forward מדווח כי בקהילה היהודית של דאלאס, בעל הסופרמרקט הכשר המקומי קיבל תרומות בכדי לספק ארוחות חמות בחינם ליהודים מקומיים. ארגון חברים מסייע לכל הפונים, ולמרות שבתי הספר היו סגורים כל השבוע, אנשים משתפים פעילויות ועצות בקבוצות וואטסאפ.

חנה ליבוביץ מוסיפה וכותבת: "אנחנו צופים באנשים מתים בזמן אמת, בלי לדעת מה לעשות, אלא לחכות שהשמש תזרח והטמפרטורות יעלו, אבל הזוועות של הימים האחרונים האלה לא נוצרו על ידי השלג או הקרח, אלא הן נוצרו על ידי מעשה ידי אדם. הם נבעו מחוסר יכולתה של המדינה לווסת ולערוך את מערכת החשמל שלהם, מערכות תקשורת לא יעילות, גם אחרי שהקור יירגע והחשמל יחזור, אנחנו מקווים שהכאב והתוצאות הקשות יהיו חזקות מספיק כדי להביא לדרישות לשינוי, לפחות אני מקווה שזה יהיה כך, כי אני לעולם לא רוצה לשמוע שתושב טקסס קפא למוות ברחוב שוב".

חסרי כל הומלסים טקסס גל קור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד