י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חובה להתחסן

זקו חברי המועצת: "חולמי חלומות יגידו לכם שיש מסמכים סודיים"

הגר"ש בעדני זקן חברי מועצת חכמי התורה בהוראה נחרצת לראשי ישיבת 'בני יששכר' בחדרה: "חייבים להתחסן, אחרת עלולים להיפגע. גם אם יש חשש רחוק כזה, זה רק חשש בעלמא". 

זקו חברי המועצת: "חולמי חלומות יגידו לכם שיש מסמכים סודיים"
הגאון רבי שמעון בעדני צילום: שוקי לרר

זקן חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני יצא בהוראה לתלמידי הישיבות להתחסן נגד נגיף הקורונה, ואף הזהיר מפני מתנגדי החיסונים שמטילים ספק בחיסון וגורמים לאנשים להימנע מהחיסון.
דברי הגר"ש בעדני בעניין החיסונים נאמרו לראשי הישיבה הקטנה "בני יששכר" בחדרה, אשר פנו אליו בעקבות החשש של חלק מהתלמידים והוריהם ליטול את החיסון.

בתגובה, השיב הגר"ש בעדני להנהלת הישיבה, כי "חייבים להתחסן. כך גדולי הדור פסקו. אחרת עלולים להיפגע. עלולים להיות דברים קשים".

חבר מועצת חכמי התורה אף העיד על עצמו, "אני עשיתי חיסון". הגר"ש הוסיף, "ראיתי שגדולי הדור עושים חיסון, אז גם אני עשיתי, כיוון שהקב"ה לא יכשיל אותם".

יצויין כי לאחרונה נשאל הגר"ש בעדני בנוגע לחשש מהשלכות בעתיד לחיסון, ודחה את החששות: "אין בזה ממש, והדברים פשוטים. כעת הסכנה היא מוחשית וידועה, מצד שני יש חולמי חלומות שמצאו חשש רחוק, אולי בעוד כמה עשרות שנים זה יזיק. לא דוחים נפש בגלל סברא כזו. הרשות ניתנה לרופאים לרפא, הם מכירים ויודעים, ויש להם נאמנות.

"גם אם יש חשש רחוק כזה, זה רק חשש בעלמא. אדם שהולך ומתחסן כדי שלא יזיק ולא יגרום לאחרים לחלות או חלילה וחס גרוע מזה, הרי הוא מקיים מצווה לעילא. והאמת היא שזה פלא גדול שצריך לעורר ולדבר על דברים פשוטים כאלה, ואם לא על זה ציוותה אותנו תורה לשמור מאוד על נפשותינו, אז היכן כן צוותה אותנו?

"אלא מאי, יש חולמי חלומות, אם אומרים להם דברי טעם - יגידו לך שבידיהם יש מסמכים סודיים שהצליחו להשיג, יגידו לך שכל הרופאים נוגעים בדבר, ובסתר הרופאים לא באמת ממליצים להתחסן. כל הדברים הללו הן עורבא פרח, סיפורים מוזרים שאדם מן היישוב לא אמור להתייחס אליהם בכלל, וזה תמוה שאנחנו צריכים להתייחס לבדיות הללו.

הרב שמעון בעדני חיסון לקורונה חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד