י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא היה מעולם

תחת צנזורה: מה שילמה ישראל לסוריה בתמורה לשחרור הצעירה

בתמורה להשבת הישראלית מסוריה, ישראל שילמה במטבע שלא אפיין עד היום שום עסקה להחזרת שבויים. הצנזורה מסרבת בשלב זה לאפשר את פרסום הפרטים, שהיו מעוררים בישראל מחלוקת עזה באשר לכדאיות | ח"כ טיבי לא התאפק ופלט/רמז על הנושא המדובר

תחת צנזורה: מה שילמה ישראל לסוריה בתמורה לשחרור הצעירה
צללית. אילוסטרציה צילום: Ahmad Khateib/ Flash90

דיווח ערבי: ישראל התחייבה כחלק מעסקת השחרור האחרונה למשהו נוסף, אך הצנזורה לא מאפשרת לפרסם את הדברים.

אתר 'אקסיוס' האמריקאי מצטט בשעות האחרונות מקורות ישראליים שאמרו כי הצעירה הישראלית למדה ערבית וניסתה לעבור את גבולות רצועת עזה אך נבלמה. לאחר מכן האישה נכנסה לשטחי סוריה דרך רמת הגולן והגיעה לאחד הכפרים המקומיים, שם החלה לשוחח עם האוכלוסייה המקומית, והם שהודיעו לצבא הסורי על כניסתה של הזרה.

בכירים סורים חשבו בתחילה כי האישה נכנסה לסוריה כדי לעסוק בפעילות ריגול. היא נחקרה על ידי קציני המודיעין הסורים, אך עד מהרה התברר שהיא אזרחית.

אתר 'אקסיוס' ציין כי רוסיה ניסתה לבקש מישראל להפסיק את התקיפות על תשתיות איראניות בסוריה, והדגישו כי הדבר מעכב את מתן הסיוע ההומניטרי לצעירה הישראלית, אך בסופו של דבר, "מוסקבה ותל אביב הגיעו להסכם המחייב את ישראל לשחרר את הרועים הסורים", אך מה ישראל נתנה לסורים כרגע אסור לפרסם בגלל הצנזורה.

העיתונאי עמית סגל מדווח כי העסקה עם סוריה כללה תמורה ישראלית נוספת מסוג שלא היה מעולם. חילופי האזרחים עם סוריה שהתבצעו הלילה כללו שחרור של אזרחית ישראלית תמורת כמה רועי צאן סורים. אולם, מה שלא פורסם, הוא שהם כללו מרכיב נוסף, מעורר מחלוקת, שלא היה כמותו מעולם.

סגל הוסיף כי ישראל שילמה במטבע שלא אפיין עד היום שום עסקה להחזרת שבויים. הצנזורה מסרבת לאפשר את פרסום הפרטים, שהיו מעוררים בישראל מחלוקת עזה באשר לכדאיות.

ח"כ אחמד טיבי רמז על כך וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל (אחריות של כח כובש).האם חייבים להמתין שיהודי/יה יחצה את הגבול לעזה כדי לזכות בחיסון? אפשר אחרת. זה החוק הבינלאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפדמיולוגי רציף".

 

צנזורה צבאית אחמד טיבי חילופי שבויים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד