י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חבריו מפקפקים

המדען בטוח: נגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין

מדען גרמני אומר סבור ב-99.9 אחוזים כי נגיף הקורונה דלף ממעבדת ווהאן וזאת לאחר שארגון הבריאות העולמי דחה את התיאוריה

המדען בטוח: נגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין
בדיקות דם צילום: pixabay

ד"ר רולנד וייסנדנגר, פיזיקאי מאוניברסיטת המבורג שבגרמניה, פרסם מאמר בן 100 עמודים שבו הוא מוכיח כי ישנה עדות המצביעה על דליפה ממכון ווהאן לוויראולוגיה, בעיר בה התפרץ נגיף הקורונה שהתפשט לעולם כולו, הרג מיליונים והמיט אסון כלכלי על מיליארדים.

אלא שמדענים אחרים פקפקו במחקר שלו - ואמרו שהוא לא מדעי, והוא מסתמך על דיווחי עיתונים וסרטוני יוטיוב כמקור, ומצביעים על כך שהוא לא מומחה לנגיף. מאמרו פורסם עשרה ימים לאחר שמדעני ארגון הבריאות העולמי חקרו את מקורותיו של הנגיף בעיר וואהן, והפצירו במדענים עמיתים לבטל תיאוריות של דליפות מעבדה, ואמרו כי האפשרות "לא סבירה ביותר".

לאחר הפרסום דיבר הפרופסור בתקשורת הגרמנית, ואמר כי אין לו 'בסיס מדעי' להאמין שהנגיף נפלט ממעבדת ווהאן, ודבריו נבעו ממחקר שביצע. הוא התעקש שיש הרבה 'ראיות נסיבתיות' שמצביעות על דליפה במעבדה ולדעתו זה ההסבר הסביר ביותר. "אני בטוח ב-99.9 אחוז כי נגיף הקורונה הגיע מהמעבדה", אמר וייסנדנגר לעיתון הגרמני ZDF. בין הדברים שהוא מנסה להוכיח היא העובדה שלמרות התעקשות סין שבוצעו חיפושים יסודיים, טרם נמצא שום מארח טבעי לנגיף כמו חיות.

לטענתו נגיף הקורונה נמצא בעטלפים החיים במכרה במוג'יאנג בשנת 2012 על ידי חוקרים. ד"ר וייסנדנגר מציין כי העטלפים האלה מתגוררים כ-2000 ק"מ מוואהאן, כלומר לא סביר שהם העבירו את הנגיף לעיר. לטענתו, הדרך ההגיונית ביותר שהנגיף הגיע לוווהאן הייתה באמצעות דגימות שנאספו במכון ווהאן לווירולוגיה לצורך מחקר.

קרוב משפחתו הקרוב ביותר של קוביד שנמצא בטבע הוא נגיף הקורונה שנמצא בעטלפים החיים במכרה במוג'יאנג בשנת 2012 - שכותרתו RaTG13 על ידי החוקרים.

ד"ר ויסנדנגר מציין כי העטלפים האלה מתגוררים כ -1,200 ק"מ מוואהאן, כלומר לא סביר שהם העבירו את הנגיף לעיר.

קורונה מדען סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד