י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קופת החולים בדקה

סקר: 30% אינם מעוניינים להתחסן; ההטבות לא ישכנעו אותם

למרות פרסום פרטי מתווה התו הירוק שעשוי לכלול הגבלות וסנקציות על מסרבי חיסון, סקר שנערך באחת מקופות החולים בישראל מעלה כי 30% מהם מסרבים בכל תוקף להתחסן ושום תמריץ לא ישכנע אותם. 11% מעדיפים להידבק בנגיף מאשר להתחסן | וכמה לא בטוחים ביעילות החיסון?

סקר: 30% אינם מעוניינים להתחסן; ההטבות לא ישכנעו אותם
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע העלייה במספר המתחסנים ופתיחת המשק בהתאם למתווה התו הירוק, מסקר שערכה קופת החולים לאומית בקרב מבוטחים שאינם מעוניינים להתחסן, עלה כי 30% מהם אינם מעוניינים להתחסן כלל וגם ההטבות לא ישכנעו אותם.

מהסקר שכלל 500 נשאלים עלה כי 11% מעדיפים להידבק בקורונה מאשר לקבל את החיסון, 24% אינם בטוחים ביעילות החיסון ואילו 34% מעדיפים להמתין ולבחון את השפעת החיסונים על אחרים לפני שיקבלו את הזריקה בעצמם.

ד"ר דורון דושניקי, מומחה ברפואת ילדים בחטיבת הרפואה של לאומית, אמר ל-ynet כי "החיסון עבר תהליך, אמנם מואץ, אך כל אמצעי הבטיחות שבו מהימנים. ה־FDA לא ויתרו על דבר לפני שאישרו אותו. החיסון בטוח, ואנחנו רואים שאחרי מיליוני מתחסנים בעולם מדובר אפילו בחיסון בטוח ביותר. רוב תופעות הלוואי שהחיסון גורם מתרחשות בטווח המיידי או הקצר. על סמך דיווחי המקרים וכמות האירועים השליליים בעקבות החיסון, מדובר במקרים ממש מעטים".
 
הוא דחה את טענות אלו שמעדיפים להידבק ולא להתחסן ואמר כי "הקורונה היא מחלה מתעתעת עם סיבוכים רב־מערכתיים, ומצב החולים יכול להידרדר במהירות. ממש לא כדאי לחלות בקורונה מאשר להתחסן. חלק מהחולים עוברים ליחידות טיפול נמרץ. זה נגיף שאף אחד מאיתנו לא אמור לרצות לקבל אותו. גם אם אני מאמץ את החשש מפני חיסון חדש לעומת מה שאנחנו יודעים בוודאות, זו בכלל לא אותה רמה, משום שאנחנו יודעים יותר ויותר שהחיסון בטוח".

"אין שום ערך בהמתנה", הוא הוסיף לגבי אלו שמחכים לראות את השפעת החיסון. "יש כבר כמעט 3 מיליון מחוסנים בישראל, התהליך כאמור בטוח ומאוד יעיל. כל זמן שלא מתחסנים עלולים להפיץ את הנגיף, כולל את המוטציות השונות, ולסכן אחרים שנבצר מהם להתחסן, כמו מדוכאי חיסון וילדים צעירים. זה לא שהזמן יראה משהו שהיה שווה בזכותו להמתין. בנוסף, אלה שלא יתחסנו יתנהלו במרחב הציבורי בצורה שתקשה עליהם. מכל הסיבות האלה הייתי ממליץ ללכת ולהתחסן כעת ולא להמתין".

לאומית חיסון לקורונה מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד