י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיווחים זרים

נתניהו שוחח עם האם החרדית; זו התמורה להשבת הצעירה מסוריה

ישראל תממן רכישה של מנות חיסון מרוסיה במיליוני דולרים. עוד מדווח כי מקורות קשרו בין התמורה הנוספת והסודית בעסקה להשבת הישראלית לבין העברת חיסוני קורונה לדמשק • מקור סורי רשמי מכחיש: "מידע מסולף שנועד להאדיר את ישראל" | נתניהו שוחח עם האם החרדית

נתניהו שוחח עם האם החרדית; זו התמורה להשבת הצעירה מסוריה
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

כיומיים לאחר העסקה בין ישראל לסוריה, בה הוחזרה צעירה ישראלית, חרדית לשעבר תושבת מודיעין עילית שחצתה את הגבול ברמת הגולן לפני כמה שבועות, נחשפים פרטים נוספים אודות ההתחייבויות שנתנה ישראל בתמורה להשבתה. על פי דיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט, העסקה עם סוריה כללה בין היתר העברת העברת חיסונים נגד נגיף הקורונה לסוריה.

ביום חמישי, עוד לפני שהוחזרה הצעירה לישראל, העביר צה"ל שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני, זאת לאחר שנרשמה התפתחות משמעותית במשא ומתן שהתקיים מול רוסיה להשבת הצעירה מסוריה.

על פי דיווח של גל ברגר ב'כאן 11', בבלוג 'תיקון עולם' פורסם כי ישראל תממן רכישה של מנות חיסון מרוסיה במיליוני דולרים. גם העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי מקורות קשרו בין התמורה הנוספת והסודית בעסקה להשבת הישראלית לבין העברת חיסוני קורונה לדמשק.

מקורות סוריים הכחישו כי קיים סעיף סודי הנוגע לחיסונים, בהסכם השבת הישראלית. על פי הודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא, המטרה היא לייפות את הכיבוש הישראלי ולשוות לו מימד הומניטרי שאין לו. "פרסום המידע המסולף סביב קיומו של סעיף הנוגע להשגת חיסונים מהכיבוש הישראלי מטרתו להזיק לסוריה ולעוות את הפן הלאומי וההומניטרי של העסקה", נכתב בסוכנות הסורית.

בתוך כך, על פי הדיווח באתר Makan, אמש הגישה ישראל בקשה רשמית לרוסיה וביקשה ממנה להסיר את התנגדותה לפרסום כל פרטי עסקת החילוף עם סוריה, במיוחד בכל הנוגע למה שהשיגה דמשק בתמורה לשחרורה של הצעירה הישראלי שחצתה את הגבולות.

דווח כי הבקשה הישראלית נמצאת כעת בבדיקה במוסקבה, אולם בשלב זה אין כל שינוי בעמדת רוסיה בנושא זה. יש לציין כי ישראל טרם העבירה לסוריה את מה שהתחייבה במסגרת העסקה, אך צפוי שהדבר יתקיים בזמן הקרוב.

'א-שארק אל ווסט' מדווח כי הצעירה הגיעה לכפר מג'דל שמס ברמת הגולן ב-2 לפברואר, היא ניצלה פרצה באזור בו אין גדר גבול קבועה והיא חצתה את הגבול מזרחה לכיוון מזרח הגולן. כפי שזה נראה, היא התנהגה והתנהלה באופן שמראה שהיא מכירה היטב את האזור, אולי משירותה הצבאי באזור, ולכן בחרה בשביל הליכה מוסתר ממצלמות המעקב הצבאיות.

הצעירה הגיעה לכפר בצד הסורי, והמודיעין הסורי עצר אותה. לאחר שנחקרה הוחלט שהיא לא מרגלת, ולכן המשטר הסורי פנה לישראל באמצעות הכוחות הרוסים, המקיימים ועדת תיאום צבאית קבועה עם ישראל.

בד בבד, בערב השבת עדכנו מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו שוחח בטלפון עם אימה החרדית של הישראלית שהוחזרה מסוריה, תושבת קרית ספר במודיעין עילית. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי האם החרדית ״הודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה״. וכן כי ראש הממשלה ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר ״שישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה״.

כזכור, הישראלית בשנות ה-20 לחייה שחצתה לפני מספר שבועות את הגבול לסוריה ונתפסה על ידי הצבא הסורי - שבה ביום שישי לפנות בוקר לישראל. היא המריאה באמצעות מטוס מנהלים במהלך הלילה מרוסיה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון בתום משא ומתן שהתקיים מול מוסקבה בסיוע הנשיא פוטין. היא צפויה להיחקר בשב"כ, בין היתר על הנסיבות שבגינן חצתה את הגבול.

ביום חמישי, לאחר שהושלמה העסקה, המריא לרוסיה מטוס מנהלים כשעליו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, יחד עם ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית ולהשיב אותה לארץ. מוקדם יותר השבוע כינס נתניהו ישיבת ממשלה דחופה שאישרה העסקה.

בנימין נתניהו חיסונים הסכם סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד