י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גלים עכורים במקווה של רחובות

החלטת ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, לבנות מקווה טהרה בעיר, ליבתה את חילוקי הדעות בין הציבור החילוני לחרדי • ההסתה המשתוללת מגבירה את חילוקי הדעות • הצדדים בראיונות ל'בחדרי חרדים'

יוקם מקווה בשכונה? תמונת אילוסטרציה
יוקם מקווה בשכונה? תמונת אילוסטרציה

החלטת וועדת הרישוי בעיריית רחובות להקים מקווה בשכונת שדרות חן שישמש את הגברים והנשים בשכונה, הצליחה לעורר את המאבק החילוני-חרדי שמתנהל בה מזה תקופה ארוכה.

שדרות חן, השדרה המרכזית בעיר, שכונה שרוב תושביה חילוניים עולה לכותרות בימים האחרונים בגלל מאבק שמתנהל נגד החלטת העירייה ונגד התחרדות העיר והשכונה בעיקר.

בשנים האחרונות מקבלת השכונה צביון חרדי כשתושבים מסוג אלו מגיעים להתגורר בה, ואלו, החילונים נאבקים נגד.

החלטת העירייה, בראשות ראש העיר, רחמים מלול להקים מקווה במרכז השכונה עוררה את זעמם של התושבים החילוניים שיצאו למאבק שמגיע בימים אלו לכותלי בית המשפט.

בתפילה שערכו התושבים החרדיים והדתיים מחוץ לבניין המועצה, עוד קודם לקבלת ההחלטה הגיעו גם מספר תושבים חילוניים שהפריעו למהלך התפילה כשאחד מהמתפללים התבטא אל מול המפגינים החילוניים "האם זה ליל הבדולח כאן?"

בשיחה ל'בחדרי חרדים', מסביר אורי בן צבי, תושב השכונה ומנהל המאבק נגד התחרדות העיר כי, "היזומה להקים מקווה במרכז השכונה היא לגיטימית, אבל לא בעיננו היות ומדובר בשכונה בעל אופי חילוני מובהק".

בפנייה שעשו תושביה החילונים של השכונה לעיריית רחובות בשנת 2003 במטרה לקיים סקר צרכים שעונה על צרכיי התושבים הוחלט כי במקום צריך לקום מועדון לנוער וקשישים אך לא מקווה.

בדרישה נוספת, החליטו התושבים כי על העירייה לקיים סקר נוסף, השנה, אך ראש העיר הלא הוא מחזיק תיק ההנדסה בעירייה סירב והחליט כי לאור התחרדות השכונה יוקם המקווה בשכונה.

"המאבק הוא לא נגד חרדים, דתיים או הגת עצמה, יש כאן מאבק נגד הקמת המקווה במקום הספציפי הזה. יש אלטרנטיבה להקים את המקווה 200 מטר מאותו מקום המעורר את שני הצדדים למאבק", מסביר בן צבי.

מהנדס העיר, ישראל בן ישראל אומר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים': "לפני מספר חודשים הוגשה למינהל ההנדסה בעירייה בקשה מטעם המועצה הדתית לבניית מקווה ותוספת כיתות לימוד, בסמוך לאחד מבתי הכנסת הגדולים בעיר באזור המדובר. הבקשה נדחתה בסופו של דבר והמועצה הדתית נתבקשה להגיש תוכנית מתוקנת למקווה בלבד. התושבים הוזמנו לפורום מיוחד לשמיעת התנגדותם, לפנים משורת הדין, וקיימו פגישה עם גורמי מקצוע בעירייה במטרה לענות על כלל הצרכים.

לפני כשבועיים, ועדת רשות רישוי אישרה בתנאים את בקשה להקמת מקווה במתכונת מצומצמת כאמור. מעל המקווה תהיה אפשרות להקמת קומה נוספת עם כניסה נפרדת, שתשמש לצרכי ציבור, הסביבה והעיר. בקדמת המבנה יוקם גן ציבורי עם מתקני משחק לרווחת התושבים".

באשר להצהרות המפלגתיות שנשמעו בשבועות האחרונים ולקולות המחאה, נמסר מהעירייה: "אין בכוונתנו להתייחס לפעילות פוליטית, כמו גם לקומץ אנשים המנסים לפגוע במרקם החיים בעיר. העירייה תמשיך לשרת את כלל האוכלוסיות בעיר".

השבוע יגישו תושבי השכונה החילונית ערעור לבית המשפט על החלטת העירייה בטענה כי העירייה לא עשתה את בדיקת צרכי התושבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד