י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צעד חלוצי ומבורך

הנשיא הודיע: שגרירות גינאה המשוונית תעבור לירושלים

כשנתיים אחרי שגינאה המשוונית פתחה את שגרירותה בישראל ושוכנת כיום בעיר הרצליה, בסוף השבוע האחרון הודיע הנשיא תאודורו מבאסוגו כי היא תעבור לבירה - ירושלים 

הנשיא הודיע: שגרירות גינאה המשוונית תעבור לירושלים
הרב שלמה בן טולילא עם נשיא גינאה המשוונית צילום: באדיבות המצלם

נשיא גינאה המשוונית תאודורו מבאסוגו הודיע בסוף השבוע האחרון כי יעביר את שגרירות גינאה לירושלים, ובאיגוד הקהילות היהודיות מברכים על ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך על המגמה שמדינות מעבירות את השגרירויות שלהן לירושלים. וציין כי ישראל ממשיכה בהעמקת שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה. נתניהו הוסיף אמר כי ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל ובגדול. הנשיא תאודורו מבאסוגו השיב כי אפריקה כולה מקבלת את ישראל בזרועות פתוחות.

ראש הממשלה הבטיח לנשיא מבאסוגו כי ישראל מחויבת לפתח קשרי סחר חזקים יותר ולשתף את הידע הטכני שלה, במיוחד בתחום החקלאות וההשקיה.

יצוין כי גינאה המשוונית פתחה את שגרירותה בשנת 2019, שגרירות גינאה המשוונית נמצאת כיום בעיר הרצליה, אך טרם הוקמה שגרירות ישראלית במדינה האפריקאית.

כזכור, את המהלך החל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ והכעיס את הפלסטינים ומנהיגים רבים בעולם, בכך שהכיר בירושלים כבירת ישראל בסוף 2017. הוא העלה את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים שנה לאחר מכן.

גואטמלה העבירה את שגרירותה לירושלים זמן קצר לאחר מכן, ובנובמבר האחרון הודיעה המדינה האפריקאית מלאווי שתעשה זאת. משרד החוץ של ישראל הודיע ​​כי הוא מצפה כי השגרירות של מלאווי בירושלים תיפתח עד קיץ 2021.

הונדורס מתכננת גם להעביר את שגרירותה לירושלים, וברזיל והרפובליקה הדומיניקנית הודיעו כי הם שוקלים מהלך דומה.

הרב שלמה בן טולילא עם נשיא גינאה המשוונית נגאמה מבאגוסו

איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה בירך את גינאה המשוונית על העברת שגרירות לירושלים. הרב שלמה בן טולילא, הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה, ושליח חב"ד ראשי למדינות מרכז אפריקה אמר: "אני מברך את הנשיא מר נגאמה מבאסוגו שנקט בצעד חלוצי ומבורך ונענה לקריאת ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו להעלות את שגרירות המדינה לירושלים בירת ישראל. כמי שפועלים עשרות שנים במדינות מרכז אפריקה אנו מודעים ומסייעים ליחסי החיבה והידידות בין העם היהודי כולו והעם היושב בציון לבין עמי מרכז אפריקה. בטוחני כי החלטת גינאה המשוונית תהווה סמל ומופת גם לשאר מדינות מרכז אפריקה שיצטרפו לארצות הברית ומדינות נוספות שכבר העבירו את השגרירות לירושלים בירת ישראל לנצח. אנחנו מברכים את היוזמה שהיא צעד גדול לקראת שלום בין כל עמי הארץ".

איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה מאגד תחתיו את כל הקהילות היהודיות שמדינות מרכז יבשת אפריקה מאתיופיה במזרח ועד חוף השנהב במערב.

גינאה שגרירות ירושלים אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד