ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחריות לשלומם ובריאותם

כך מחסנת ישראל את השגרירים והשליחים הפזורים בעולם

עשרות שליחים מגיעים מאפריקה, דרום אמריקה, אסיה, אירופה ועוד, נוחתים, נרשמים, בודקים קורונה ומתחסנים. שעות ספורות לאחר מכן ממריאים בחזרה לפרנקפורט וחוזרים למקומות המוצא | שגריר איטליה מספר על המבצע ומתגעגע

כך מחסנת ישראל את השגרירים והשליחים הפזורים בעולם
שגריר ישראל ברומא, דרור אידר צילום: באדיבות המצלם

משרד החוץ בשיתוף עם משרד רה"מ מנצח על מבצע אדיר של הבאת כל השליחים הישראלים מכל העולם כדי להתחסן. השליחים מגיעים לפרנקפורט ומשם טסים לישראל. השליחים הינם מאפריקה, דרום אמריקה, אסיה, אירופה ועוד. נוחתים, נרשמים, בודקים קורונה ומתחסנים. שעות ספורות לאחר מכן ממריאים בחזרה לפרנקפורט וחוזרים למקומות המוצא.

שגריר ישראל ברומא, דרור אידר, סיפר בחשבון הפייסבוק שלו איך פועל המבצע: "אמרתי לתקשורת האיטלקית שיש לנו כלל עתיק האומר 'כל ישראל ערבים זה לזה' שליחי המדינה נמצאים בחזית העולמית ומתמודדים עם התקפות עלינו בזירה המקומית והבינלאומית. עכשיו המדינה דואגת לבריאותם".

השגריר מספר עוד כי הם יצאו מהשרוול לאולם גדול שאנשי משרד החוץ היו אחראים עליו. "בתוך עשר דקות הספקתי להירשם ולהתחסן. הללויה. שהחיינו. שנה לאחר שנפלה עלינו הקורונה באיטליה, לפני כולם, הגענו ארצה כדי להתחסן נגד המגיפה. להרף עין בין הגשת המזרק ונעיצת המחט בזרועי, נזכרתי בשנה הקשה שחווינו. בחשש, בזהירות, באנשים שחלו, באלו שמתו, בבידוד ובבדידות, בכמיהה למגע אנושי, לשגרה הגואלת. ועכשיו החיסון הראשון, בדרך לנורמליות. יש תקווה". כתב השגריר.

בנימה אישית כותב השגריר, "אני לא חזרתי לרומא. הייתי היחיד במטוס שיצאתי את בית הנתיבות כדי לראות את ילדיי. במשך שנה ראיתים פעמיים בלבד. הפעם השנייה הייתה בביקור שר החוץ האיטלקי בסוף אוקטובר האחרון. ישראל הייתה בסגר, וישבתי עם הילדים בחצר בית של חברים, אוכלים פלאפל. שעתיים ונפרדים. קשה עליי הניתוק. לא אנושי. לא הגיוני".

"אבל כדי להיפגש אתם עליי להתבודד עשרה ימים. דיכאון. אוטובוס ענק לקח אותי למקום הבידוד. מחיצה חצצה בין הנהג למקום הנוסעים. רק אני באוטובוס עם שורת אורות כחולים בלא שאראה את הנהג. ושוב ההרגשה המוזרה שהכרתי מהפעמים האחרונות בארץ: אובדן תחושת הזמן והמקום. היכן אני? זה אמיתי? ההחלטה להגיע הייתה ספונטנית, ולכן לא סיפרתי לילדים. חששתי מביטול. עכשיו באוטובוס, התקשרתי לדריה. ילדה שלי, אני כאן. היא לא האמינה והתחילה לבכות. התרגשה המתוקה. התרגשתי אתה. עוד מעט ניפגש. אחרי הבידוד".

השגריר מציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מו"מ לקראת הקמת מפעל לייצור חיסונים בשיתוף עם מודרנה, והקמת מרכז מחקר ופיתוח בשיתוף עם פייזר. "זה הוביל אותי להרהורים אישיים בשאלה, מדוע אירופה מתמהמהת. יש לכך סיבות שאינני רוצה לפרטן, ברור הוא שקיים מחסור חמור בחיסונים. יכולת הייצור של פייזר ומודרנה מוגבלת ביחס לאוכלוסיית אירופה והעולם. מה הבעיה, שאלתי, לדבר עם ראשי החברות הללו כדי לקנות מהם את הנוסחה לייצור החיסון. אירופה מלאה במפעלים כאלה, ובזמן קצר אפשר יהיה לייצר חיסונים לעולם כולו. אסור להשלים עם מנת המוות היומית המחרידה". (כ-95 אלף מתים עד כה רק באיטליה).

איטליה חיסון לקורונה מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד