י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"אבא למה טרחת?" • "לאה, את שווה את זה", אמר הגרי"ש

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטרה הרבנית לאה אוירבעך ע"ה, בתו של הגרי"ש אלישיב ואשת הגר"ע אוירבאך • אלפים בהלוויה שיצאה משכונת בית וגן בירושלים - להר המנוחות • תמונות ראשונות

מסע ההלוויה,
מסע ההלוויה,

ברוך דיין האמת: היום (ו) הלכה לעולמה בבית חולים שערי צדק בירושלים הרבנית לאה אוירבאך ע"ה, בתו של הגרי''ש אלישיב ואשת חבר של הגאון רבי עזריאל אוירבאך, רב בית כנסת חניכי הישיבות, ומגדולי פוסקי ההלכה בדורינו.

הרבנית אוירבאך ע''ה נולדה לפני כ-72 שנה, בשנת תרצ''ח, לאביה הגדול, אותה נהגה לשמש מידי יום ביומו, כאשר הייתה מגיעה להכין עבורו את ארוחת הצהריים בימי חג ומועד ובימי בין הזמנים נהג תדיר הגרי''ש לשהות בביתה.

דמות מיוחדת היתה הרבנית והיוותה קרן אור עבור נשים ובנות רבות שהתקרבו ליהדות והיו סמוכות על שולחנה. מעשי חסד היו אצלה דבר שבשגרה. בעלה שימש בכל השנים לצידה כגזבר צדקה של השכונה, וברבות הימים מיסד את קופת הצדקה וכיום הוא משמש כיו''ר ועד הרבנים לעניני צדקה. עמדה כל השנים לצידו של בעלה והתמסרה שלא להפריעו מלימודו וכדי שיוכל למלא את תפקידו כראש ישיבה בישיבת המתמידים ונשיא ישיבת משכן שלמה, שבה הוא מוסר שיעורים.

לפני יומיים הגיע הגרי"ש לבקר את בתו בבית החולים. הבת, שהייתה מסורה לאביה במשך כל השנה, שאלה את אביה בצער: "אבא למה טרחת לבוא, אני מעדיפה שתלמד". הגרי"ש ענה לה בחיוך: "לאה, את שווה את זה".

אלפים השתתפו בהלוייתה, שיצאה בשעה 13:30 מבית הכנסת חניכי הישיבות ברחוב הפסגה 67 בשכונת בית וגן בירושלים לבית העלמין שבהר המנוחות.

בני המשפחה ישבו שבעה בביתם ברחוב הפסגה. גם אחותה, הרבנית קניבסקי, תשב שבעה בירושלים.







































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד