י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוקל לעתור לעליון

המועמד לכנסת לא מורשה להיכנס לישראל

נחמן שי המוצב במקום ה-8 והריאלי במפלגת העבודה, שוהה בארה"ב בימים אלו ומתחנן לשוב לארץ לקראת מערכת הבחירות | לטענתו, "הזכות לבחור ולהיבחר נשללה ממני, אעתור עד לבג"ץ" 

המועמד לכנסת לא מורשה להיכנס לישראל
נחמן שי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נחמן שי, מי שמועמד ברשימת העבודה לכנסת ה-24 שוהה בחודשים החולפים בארצות הברית שם הוא משמש כמרצה ולקראת הבחירות הוא מנסה לשוב לארץ לפעול בבחירות אך מסורב.

שי כיהן בעבר כחבר כנסת, ושובץ בפריימריז במקום השמיני, לכאורה מקום לא ריאלי, אך ב-29 הימים שנותרו ייתכן והעבודה תזנק בסקרים ובסופו של יום תגרוף לא מעט מנדטים, אך גם בלי כל זה, הוא מבקש לשוב לארץ להצביע בבחירות.

בעקבות סגירת נתב"ג והפעלתן של אך ורק טיסות חילוץ, שי פנה אל ועדת החריגים ודרש לאפשר לו לשוב ארצה כדי להצביע בבחירות וכן לפעול בימים שנותרו לגייס קהלים להצביע למפלגת 'העבודה'.

ועדת החריגים דחתה את בקשתו, שכן הם מאשרים רק מקרים הומניטריים או לכאלה שיצאו בתקופה האחרונה בהיתר, אך מקרים לא דחופים מתבקשים להמתין עד להסרת הסגר בעוד כשבועיים.

שי טוען כי ועדת החריגים מונעים ממנו את הזכות לבחור ולהיבחר, תוך שהוא מגיש ערר לסירוב הוועדה, ודורש לאפשר לו להיכנס כדי לקיים את זכות הבסיסית לבחור ולהיבחר. שי הצהיר כי באם הוא יסורב, הוא  יעתור נגדם עד לבג"ץ.

שי כתב: "בקשתי להגיע לארץ לקראת מערכת הבחירות והבחירות עצמן נדחתה על ידי ועדת הבריאות. אין הסברים. אני מניח שהם יודעים, כנראה, כי נתניהו מתכוון להמשיך לסיבוב החמישי אל דאגה, אני אבוא".

נחמן שי העבודה בחירות 2021 בג"ץ לשוב הביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד