ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאמצים חובקי עולם

מבצע דרמטי: הגבר חולץ ממלחמת אזרחים ונתן גט לאשתו

גבר ממוצא אתיופי תושב באר שבע נמלט מביתו והותיר אחריו אישה עגונה ומספר ילדים | במבצע דרמטי מורכב וחוצה יבשות, הבעל, שנמלט אותר בצפון אתיופיה שם מתחוללת מלחמת אזרחים. הובהל במסע רגלי לגונדר ומשם לאדיס אבבה ומסר גט בשיחת וידאו עם בית הדין הרבני בתל אביב, שם שהתה אשתו

מבצע דרמטי: הגבר חולץ ממלחמת אזרחים ונתן גט לאשתו
כפריים באתיופיה צילום: Pixabay

במבצע דרמטי מורכב וחוצה יבשות שוחררה אישה עגונה ממוצא אתיופי. הבעל, שנמלט מהארץ אותר בצפון אתיופיה שם מתחוללת מלחמת אזרחים. הוא הובהל במסע רגלי לגונדר ומשם לאדיס אבבה ומסר גט בשיחת וידאו עם בית הדין הרבני בתל אביב, שם שהתה אשתו.

מדובר בסיפור שהחל לפני כשנתיים אז נטש גבר אתיופי מבאר שבע את אשתו הצעירה וילדיו הרכים עד שנעלמו עקבותיו. מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון והרב אלון נגוסה הממונה על מגזר יוצאי אתיופיה הצליחו בתאום עם משרד החוץ וגורמי ביטחון לאתר את הבעל באתיופיה. הבעל שוכנע לתת גט לאשתו ולשם כך נסע הרב נגוסה לאתיופיה לסידור הגט. יחד עם זאת התעוררה בעיה – הבעל לא הגיע במועד שנקבע, ושוב נעלמו עקבותיו.

לאחר מאמץ ופעילות דיפלומטית וביטחונית של אנשי משרד החוץ וגורמי ביטחון שהופעלו על ידי הנהלת בתי הדין התגלה שוב הבעל, והסתבר כי הוא שוהה בצפון אתיופיה שם מתחוללת בימים אלה מלחמת אזרחים עקובה מדם.

האזור בו שהה הבעל היה נטול כל אמצעי תקשורת בסיסיים. אשר על כן, יחד עם שליח בית הדין, הועבר הבעל רגלית במשך יום וחצי עד שהגיע לנקודת ציון שם שהה ג'יפ שהסיע אותו לבית מלון בגונדר. מגונדר הוא הוסע לאדיס אבבה כדי לקיים את הדיון בשיחת וידאו.

הגט נקבע להיערך בבית הדין הרבני בבאר שבע בשעת בוקר מוקדמת. מאחר ודייני בית הדין בבאר שבע מתגוררים בירושלים ובאותו היום התחוללה סופת שלגים בעיר. התעורר ספק אם הם יגיעו לשעה שנקבעה ולכן הועבר הדיון לבית הדין הרבני בתל אביב.

האישה הוסעה במונית מבאר שבע לבית הדין הרבני בתל אביב והבעל שחולץ כאמור מצפון אתיופיה בעיצומה של מלחמת האזרחים אכן נתן גט על כל פרטיו ודקדוקיו ושחרר את אשתו מכבלי עגינותה בבית הדין בתל אביב.

מנהל אגף העגונות הרב מימון הודה לאנשי משרד החוץ בישראל ולקונסוליה הישראלית באתיופיה פנטייה אלמו שעשתה עבודה יוצאת מן הכלל ובאכפתיות רבה כדי לחלץ את האישה, ולרב אלון נגוסה שעושה עבודה יוצאת דופן ומביא לפתרון בעיות קשות".

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא שיבח את הממונה על אגף העגונות הרב אליהו מימון ואת הרב אלון נגוסה על פעילותם הנמרצת לשחרור העגונה ב"פעילות שהיא חוליה בשרשרת ארוכה של פתרונות וסיוע שהם מושיטים לבני העדה האתיופית". הרב מלכא הוסיף כי "מערכת בתי הדין תמשיך ותעשה כל מאמץ לאתר סרבני גט בכל מקום בעולם".

גט אתיופיה עגונה בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד