י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

להוציא יקר מזולל: הישיבה שהופכת 'סטודנטים' לבחורי ישיבה

מזה כ20 שנה מאז הוקמה ישיבת "בית הלוי" יצאו ממנה מאות בוגרים שמפארים את עולם התורה, אותם בוגרים במציאות אחרת היו יכולים להיות מקסימום 'יהודים של שבת' • בתקופת הקורונה גדל הקושי לתקצב את הישיבה ולכן החליטו חצאת בישיבה ל2 ימים מרוכזים של 'מאצ'ינג' • עם ישראל נתבעים ונותנים ובמיוחד שגורלם של כל כך הרבה בחורים מונח על כף המאזניים

להוציא יקר מזולל: הישיבה שהופכת 'סטודנטים' לבחורי ישיבה
הרב אברהם בלוך ראש הישיבה צילום: יח"צ

ישיבת "בית הלוי" קמה לפני כעשרים שנה. הישיבה הזו עונה על צורך קיומי ממש, שקיים אצל בני צרפת. מדובר בישיבה, שהבחורים שמגיעים אליה, לפעמים באים ממשפחות שבקושי שומרים שבת, ועוד כמה מצוות. אם הם לא היו באים לישיבה, הם היו נשארים בצרפת, והולכים לאוניברסיטה בצרפת. לא צריך להרחיב ולתאר בדמיון על איזו סכנה רוחנית נוראה מדובר כאן. ואילו אלו שכן באים לישיבת "בית הלוי", ונראים בתחילה כסטודנטים צרפתיים לכל דבר, עם כל "הלבוש", הרי שלאחר שנה ניתן לראות בהם בני תורה אמיתיים, בחורי ישיבות לכל דבר.

בהרבה מקרים, מתנהלת מלחמה של ממש על כל בחור, שכן ההורים שרק רצו שהבן ילך לשנה לטעום את האוירה של הארץ, רוצים שהוא יחזור לצרפת ללימודים, ואילו הבחור כבר נפשו חשקה בתורה, והצוות צריך להתנהל בחכמה וברגישות עצומה מול ההורים, שיסכימו לעוד שנה, ועוד שנה, עד לסוף הטוב. אין ספק שאפילו שנה אחת יכולה לשנות לגמרי מצב של בחור, אך כאן מדובר ברוב המקרים על שינוי לחיים.

לאחר שנים שהישיבה קיימת, ניתן לראות את הפירות. רבנים, מורי הוראה, ר"מים, תלמידי חכמים ואברכים מופלגים, כולם מפארי גידוליה של ישיבת "בית הלוי".

לעזרה לעוד בחור ישיבה שישאר בישיבה הכנסו>>>

ישיבת 'בית הלוי' ליוצאי צרפת בשכונת בית וגן בירושלים • קרדיט: יח"צ

כידוע לכולנו, ברוך ה' אנו חיים בדור שבו יש פריחה מבורכת ומשגשגת של מוסדות תורה. ישיבות, כוללים, מכל הסוגים והמינים, העונות על צרכיהם של כל הבחורים והאברכים הקיימים. מקום תורה שנסגר, זו אבידה איומה ונוראה לדור כולו. אך לבחורים שבו, בוודאי תימצא מסגרת חלופית. אמנם, אין עוד שום ישיבה כמו "בית הלוי", לא בארץ ולא במקום אחר. אם חס וחלילה לא יהיה עתיד לישיבה, הבחורים האלה יחזרו לצרפת, ישר ללימודי הכפירה והפריצות. אין להם דרך אחרת.

מדובר כאן על לחיות או לחדול. חיים או מוות. כפשוטו.

לעזרה לעוד בחור ישיבה שישאר בישיבה הכנסו>>>

ולסיום, ישיבת "בית הלוי" מעולם לא פנתה לציבור הרחב בבקשת עזרה. למרות שמדובר במקום שכמעט ולא מתוקצב. גם תשלומי ההורים, לא תמיד מגיעים, ובפרט במקרים בהם עדיין לא הבינו עד כמה גדולה הזכות להחזיק בן בישיבה קדושה.

אך למרות כל זאת, עיקר תקציב הישיבה התקבל כל שנה מ"דינר" גדול, ערב התרמה שנערך בצרפת לכמה מאות נדיבים, שהעבודה עליו הייתה כחצי שנה הכנה - לפני, (ועוד חצי שנה אחרי - לאסוף את מה שהובטח...).

אך השנה - כל אחד מבין לבד - פשוט אי אפשר! אין שום אפשרות לאסוף אנשים בכמות כה גדולה למקום אחד. ועל נסיונות התרמה באופנים אחרים, טלפוניים ומקוונים - עדיף לא להרחיב את הדיבור. זה פשוט לא בר השוואה.

נותרה לישיבה רק ברירה אחת!. עם ישראל, נתבעים ונותנים. גם בתקופת הקורונה. או נכון יותר - במיוחד בתקופת הקורונה.

כל אחד זקוק לזכויות. אין זכות גדולה יותר מהחזקת תורה. וכשמדובר בתלמוד תורה והצלת נפשות גם יחד - מה ישווה ומה ידמה?!

אם כל אחד יעשה מאמץ קטן, ויתן קצת יותר, תהיה כאן בעזרת ה' הצלחה ברוכה. ואתם תהיו השותפים.

לעזרה לעוד בחור ישיבה שישאר בישיבה הכנסו>>>

 

 

 

 

 

 

בית הלוי צרפתיים מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד