י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תזכו למצוות

מה אתם יודעים על זיכוי הרבים? 4 עובדות חשובות במיוחד

מצוות זיכוי הרבים היא אחת מהמצוות החשובות ביותר על פי ההלכה. ישנם לא מעט אנשים שמאמינים כי מדובר על הדרך הכי טובה מבחינתם להרוויח יותר כסף. במאמר הבא אנו נציג בפניכם 4 עובדות חשובות על המצווה הספציפית הזאת. כך שגם אם חשבתם שאתם מכירים אותה ומודעים ליתרונותיה, אנו ננסה להציג לכם אותה באור מעט שונה. כך שתוכלו להפיק ממנה את מירב התועלת, ובכדי שתוכלו להיות בטוחים כי אתם עושים את הצעד שהכי נכון על פי השקפת העולם שלכם

מה אתם יודעים על זיכוי הרבים? 4 עובדות חשובות במיוחד
הזכות במצוות צילום: freepik

הדרך הטובה ביותר לקראת יום הדין

כל אחד מאיתנו מחכה ליום הדין, היום שבו נשפט על כל מעשינו בעולם הזה. זיכוי הרבים זוהי הדרך הכי טובה לצבור זכויות לקראת יום הדין. לא מעט רבנים ואנשי תורה מספרים כי מדובר על הדרך האפקטיבית ביותר להתגבר באמצעותה על כל החטאים בעולם הזה. בסוף ברגע שהמעשים הטובים יגברו על כל המעשים הפחות טובים, יהיה ניתן לשפוט את האדם לכף זכות.

ניתן לבצע זיכוי הרבים בכל דרך

אתם לא צריכים לבצע את הזיכוי בדרך המקובלת, תוכלו לעשות אותה בכל דרך שאתם רואים לנכון. המטרה היא שתלמדו אנשים שונים לבצע מעשים טובים, כך שבכל פעם שהם ייעשו מעשה טוב זה ייזקף גם לזכותם. בכל דרך שאתם רוצים להעביר את המסר הזה תוכלו לבחור בה. בסוף המטרה היא שכמה שיותר אנשים מן השורה ייעשו מעשים טובים, וילכו על פי הדרך של התורה. אם הצלחתם לסייע לאדם אחד, עשיתם את שלכם.

זיכוי הרבים רלוונטי גם לאדם אחד בלבד

זה נכון שמוטב שתנסו להשפיע על כמה שיותר אנשים שילכו בדרך הנכונה. אך בפועל גם אם תשפיעו על אדם אחד בלבד, אתם עשיתם את שלכם ואת ההשתדלות שלכם. אל תחשבו כי ישנה כמות מסוימת של אנשים שעליהם אתם צריכים להשפיע, כי זה לא נכון. תשתדלו תמיד להשפיע על כמה שיותר אנשים, אך תדאגו כי תעשו זאת בדרך הכי נכונה. אל תכפו על אנשים לבצע את זיכוי הרבים כי כך לא תשיגו את מבוקשכם. תדאגו כי מי שיקבל על עצמו את דברי התורה, יעשה את זה בלב שלם.

אך פעם לא מאוחר מידיי

יש כאלה שנוטים לחשוב כי כבר מאוחר מידיי בשבילם לבצע את זיכוי הרבים. תדעו כי אף פעם לא מאוחר מידיי לבצע את אחת מהמצוות הכי גדולות בהלכה. תוכלו לעשות אותה בכל גיל ובכל שלב, כך שאתם לגמרי יכולים ללכת בעקבותיה. בין אם אתם צעירים ובין אם אתם מבוגרים, כל עוד תבצעו את המצווה כמו שצריך תוכלו להישפט לכף זכות בנושא הזה. כך שאתם צריכים לקחת את זה לתשומת הלב שלכם.

מצוות שמירת מצוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד