י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המאבקים צלחו: הממ"ד יעבור • חשיפה

שנים של מאבק הגיעו לסיומם: תושבי רחוב אבטליון בב"ב ניהלו מאבק נגד בית ספר ממ"ד הפעיל בשכונתם. כעת החליטה העירייה להעביר את ביה"ס • ההורים זועמים, והעירייה מכחישה קשר

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

השוטרים במחוז רמת גן ות"א מכירים טוב את רח' אבטליון - הכתובת של ביה"ס התיכון הממ"ד "מעלות נריה" בבני ברק. ויכוחים ומריבות קשות מתנהלות כבר למעלה משנתיים בין צוות בית הספר לשכנים החרדים בשכונה.

החרדים טוענים, כי מזה כמה שנים הם סובלים מבעיות צניעות ורעש הנובעים מקיומו של התיכון בלב השכונה.

בני נוער באים מידי שבת אחר הצהריים לשחק במגרש הכדורגל והכדורסל של התיכון, ובכך הם מפרים את שלוותם של התושבים החרדיים הגרים בסמוך למבנה.

תושבי השכונה החרדית, שלא הצליחו להתמודד מול ההבעיה בדרכים רגילות, החליטו להתמודד בדרכים פחות תרבותיות, וגרמו מספר פעמים לנזק גדול לרכוש בית הספר: הרסו את מגרש הכדורגל, עקרו את השערים והשחיתו ציוד שהיה בתוך המבנה, באותה הזדמנות התערבה המשטרה ויחד עם קב"ט של משרד החינוך הנושא טופל.

אלא שהמאבק של תושבי השכונה לא נגמר בזה, הם החליטו שלא להרים ידיים במערכה המתמשכת כבר למעלה משנתיים והשבוע הם קיבלו את הבשורה המשמחת.

בית הספר "מעלות נריה" יעבור למבנה חדש בפרדס כץ והמבנה ברח' אבטליון ישמש כבית ספר נוסף בציבור החרדי.

"ההחלטה באה בעקבות ההתנכלויות של השכנים לתלמידי בית הספר", טוענים הורים לתלמידים בבית הספר ומדגישים כי הם נגד אותה החלטה.

בעיריית בני ברק מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי: "הצגת השבתת ביה"ס כאילו ישנו מאבק של הציבור החרדי כנגד הציבור הדתי-לאומי בעיר זהו מעשה בלתי הוגן ומתעלם מהאמת ומהמציאות האובייקטיביות"

בעירייה הוסיפו: "ההעברה לפרדס כץ תתבצע לאחר שהעירייה, בשיתוף משרד החינוך, יבנו במקום מבנה חדש ויתבצעו שיפוצים יסודיים ומקיפים במבנה הקיים, כדי לאפשר לתלמידי ביה"ס "מעלות נרי'ה" סביבה לימודית, חינוכית וחברתית מעולה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד