ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יצאה בנס

החרדית לשעבר שחצתה לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה בגבול לבנון

היום מפרסמת תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, כי הצעירה, החרדית לשעבר ממודיעין עילית ששבה מסוריה לישראל, נצפתה לפני מספר חודשים על-ידי חיזבאללה כשהיא מנסה לחצות את הגבול ללבנון | בשעות אלו היא נחקרת ע"י השב"כ

החרדית לשעבר שחצתה לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה בגבול לבנון
הישראלית תועדה ע"י חיזבאללה צילום: תקשורת בלבנון

בזמן שהישראלית שחצתה לסוריה ושוחררה באמצעות עסקת שבויים נמצאת כבר בישראל, עיתונאי המקורב לארגון חיזבאללה מפרסם היום (ראשון) תמונות של הצעירה, חרדית לשעבר שבני משפחה מתגוררים במודיעין עילית, כשהיא נוסעת ברכב אזרחי בגבול לבנון וחשופה לפגיעה של פעילי הארגון.

על פי כתב 'אל מנאר', תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, הצעירה הגיעה לאזור הגבול לפני כארבעה חודשים, בזמן שבצה"ל היו בדריכות שיא מחשש לפעולת נקם של הארגון בעקבות מות אחד מפעיליו המיוחס לישראל. למרות שחיזבאללה חיפש מטרה, הוא ככל הנראה לא פתח לעבר הצעירה באש מאחר שלא היה בטוח שמדובר בחיילת ואינו היה מעוניין לפגוע באזרחית.

הישראלית תועדה ע"י חיזבאללה

כזכור, הישראלית בשנות ה-20 לחייה שחצתה לפני מספר שבועות את הגבול לסוריה ונתפסה על ידי הצבא הסורי - שבה בלילה שבין חמישי לשישי לישראל. היא המריאה באמצעות מטוס מנהלים במהלך הלילה מרוסיה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון בתום משא ומתן שהתקיים מול מוסקבה בסיוע הנשיא פוטין.

ביום חמישי, לאחר שהושלמה העסקה, המריא לרוסיה מטוס מנהלים כשעליו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, יחד עם ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית ולהשיב אותה לארץ. מוקדם יותר בשבוע שעבר כינס נתניהו ישיבת ממשלה דחופה שאישרה העסקה.

ראש הממשלה התייחס ביום שישי לפרשה. "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה", אמר נתניהו. "אני שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ".

"אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל"ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה״ל, שב״כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם", הוסיף נתניהו.

כפי שהותר לפרסום, הצעירה, חרדית לשעבר תושבת מודיעין עילית, חצתה את הגבול לסוריה במכוון ונתפסה. בתמורה להשבתה של הצעירה, העביר צה"ל שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. בשעות אלו הצעירה נחקרת על-ידי השב"כ.

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד