י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המצב מורכב

הפרוייקטור פרופ' אש מזהיר מפני הוריאנט החדש מאוגנדה

בתדרוך לעיתונאים שמסר היום הפרוייקטור פרופ' אש הוא דיבר על הירידה בתחלואה והסרת המגבלות, אך הדגיש כי ישנה תחלואה גוברת בקרב צעירים. אש גם מזהיר מוריאנט חדש שמקורו באוגנדה

הפרוייקטור פרופ' אש מזהיר מפני הוריאנט החדש מאוגנדה
פרופ' נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, מסר הערב (ראשון) תדרוך לעיתונות על רקע הירידה בתחלואה בקורונה והמשך הסרת ההגבלות, בה ציין כי הקורונה עדיין לא מאחורינו ואף הוסיף כי נמצאה מוטציה חדשה שמקורה באוגנדה.

לדברי פרופ' אש, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, ומקדם ההדבקה עומד בימים האחרונים על 0.79, כמו גם מספר החולים הקשים שיורד. עם זאת, הוא ציין כי "מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד וגם מספר החולים הקשה. אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרבית המחוברים למכשירי האקמו הם צעירים בני 40 עד 60 ואף צעירים יותר".

לדבריו, "הווריאנט הבריטי מדבק יותר בעיקר בקרב צעירים ובסבירות גבוהה גורם לתחלואה יותר קשה בקרבם. אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים נפוצים אחרים באופן יומיומי".

הוא התייחס גם לוריאנט הדרום-אפריקני ואמר כי "הוא 1% מהמקרים בארץ, זו תוצאה של סקר שעשינו בקרב הבדיקות החיוביות. אותרו גם שבעה מקרים של הווריאנט הקליפורני". הוא הוסיף כי "אתמול איתרנו מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגדנה והמשמעות הקלינית שלו עדיין לא ברורה לנו". 

כאמור, המגיפה עדיין רחוקה מלהסתיים. "אין ספק שהוריאנטים הולכים ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון. לכו להתחסן, בכל גיל".

נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד