י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוך שבוע - שבועיים

איזוק אלקטרוני לשבים מחו"ל? "עדיף על הבידוד במלונית"

יושב ראש וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר החליט הבוקר להעניק 24 שעות נוספות להארכת חובת הבידוד. הד"ר שרון אלרועי פרייס הצהירה שכרגע אין פתרון טכנולוגי לנושא הבידוד. הערב מבהיר הפרופ' איתמר גרוטו כי הם שוקלים לחייב איזוק אלקטרוני

איזוק אלקטרוני לשבים מחו"ל? "עדיף על הבידוד במלונית"
בדרך לטיסה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

איזוק אלקטרוני בדרך‏‎‎‎? סאגת הבידוד לשבים מחו"ל אינה מרפה, לאחר דיון סוער הבוקר (ראשון) בוועדת החוקה בנושא אישור הארכת סגירת השמיים למשך שבועיים נוספים, בה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרועי פרייס, שכרגע אין פתרון טכנולוגי לנושא הבידוד. הערב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו מסביר כי הדבר כן אפשרי, ובמרחק של שבוע - שבועיים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו התראיין הערב ב'כאן 11' בנושא סאגת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל מול התחליף של איזוק אלקטרוני ואמר: "אני מדבר על התחליף הזה זמן לא קצר. אם זה בהשוואה למשהו כמו ללכת למלונית, שזה סוג של כלא, או שבכפייה מכניסים אדם למקום סגור - איזוק אלקטרוני לדעתי עדיף על הדבר הזה"

"יש לנו טכנולוגייה. זה לא יהיה ביום-יומיים אבל שבוע-שבועיים אפשר לפתח משהו כזה. צריך גם להעביר את זה בחקיקה" הוסיף גרוטו.

מוקדם יותר הבוקר בדיון בוועדת החוקה סערו הרוחות. והיושב ראש חבר הכנסת יעקב אשר הצהיר: "לא אאשר את הארכת הבידוד במלוניות, אין לזה יותר הצדקה. שליחת השבים מחו"ל לבידוד ביתי תשחרר את צוואר הבקבוק ותאפשר להביא יותר ישראלים ארצה בהתאם למכסת ה-2000 שנקבעה ליום".

חברו לסיעה סגן שרת התחבורה אורי מקלב, פנה ליו"ר ועדת חוקה אשר, בבקשה שלא יאשר היום את תקנות סגירת השמים לשבועיים. ההסבר: דרישת מקלב לאפשר כניסת ישראלים שמשפחתם בארץ.

ח"כ יעקב אשר יושב ראש הוועדה החליט להעניק 24 שעות נוספות להארכת חובת הבידוד, במהלכן יגבש משרד הבריאות פתרונות חליפיים לפיקוח על מחוייבי הבידוד כפי שביקש ח"כ אשר. ההצעה אושרה ללא מתנגדים. 

אזיק אלקטרוני בידוד קורונה איתמר גרוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד