י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבחירות במספרים

39 רשימות, 1405 מועמדים; כמה התפטרו?

כחודש לפני שנצעד לקלפיות ועדת הבחירות מעדכנת כי לא פחות מ-1405 מועמדים מתמודדים על 120 מקומות בבית הנבחרים הישראלי. במהלך מערכת הבחירות פרשו עשרה מתמודדים. וגם האותיות שיופיעו על פתקי ההצבעה של גנץ, בנט וסמוטריץ'

39 רשימות, 1405 מועמדים; כמה התפטרו?
סידור קלפיות צילום: פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 מפרסת היום (ראשון) את המספרים לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד 30 יום, לצד אישור האותיות שייצגו את המפלגות בקלפי.

לכנסת ה-24, הוגשו 39 רשימות ובמסגרתן אושרו בסך הכל 1405 מועמדים. חלק מהרשימות הציגו 120 מועמדים.

במהלך מערכת הבחירות התפטרו מהרשימות, סה"כ 10 מועמדים. בהם: שני מועמדים מ'ימינה' של נפתלי בנט, 1 מ'תקווה חדשה' של גדעון סער, אחד מרע"מ ועוד 6 ממפלגות שונות חסרות סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

עוד מעדכנים בוועדת הבחירות כי 21 מועמדים שהגישו מועמדות לכנסת - נפסלו, זאת בשל אי עמידה בהוראות החוק וחוק יסוד. כשאחת מהם היא מקום 7 ברשימת העבודה, אביתסאם מראענה, שגורלה יוכרע בבית המשפט העליון.

בתוך כך, מוקדם יותר היום אישרה ועדת הבחירות את האותיות שייצגו את המפלגות בקלפי ללא שינויים מהותיים, מלבד המפלגות שהתפלגו, את 'כחול לבן' ייצגו האותיות 'כן', את 'ימינה' תייצג האות 'ב' ואת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר תייצג האות 'ט'.

בנוסף, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 קבעה, פה אחד, שאין לאשר את הכינוי המבוקש לרשימת המועמדים 'לשחרור יגאל עמיר'. לרשימה שהגישה, לריסה עמיר, רעייתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר.

בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 מועמדים מתמודדים ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד