י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תשוחרר למעצר בית

הצעירה שהסתננה לסוריה נחקרה בשב"כ: "יעד לטיול"

הצעירה הישראלית ממודיעין עילית שהסתננה לסוריה לפני כשבועיים והוחזרה לפנות בוקר יום שישי לישראל דרך רוסיה, נחקרה בשב"כ וסיפרה: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול" | היא צפויה להתשחרר למעצר בית

הצעירה שהסתננה לסוריה נחקרה בשב"כ: "יעד לטיול"
הישראלית תועדה ע"י חיזבאללה צילום: תקשורת בלבנון

שירות הביטחון הכללי סיים הערב (ראשון) לחקור את הצעירה הישראלית, חרדית לשעבר שהסתננה לסוריה והוחזרה לארץ בתום עסקת חילופי אסירים. בחקירתה סיפרה הצעירה, כי נכנסה לסוריה שלא לא לכוונת יצירת קשר עם גורמי טרור. על פי דיווח 'בחדשות 12', היא אמרה לחוקרים: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול".

על פי הדיווח, בתום החקירה, השב"כ ניקה את הצעירה, תושבת מודיעין עילית מהחשד כי שיתפה פעולה עם גורמי טרור במטרה לחצות את הגבול לסוריה. בתום החקירה היא הועברה לידי המשטרה ובקרוב יוחלט האם להגיש נגדה כתב אישום.

מוקדם יותר היום פרסם עיתונאי המקורב לארגון חיזבאללה, תמונות של הצעירה, כשהיא נוסעת ברכב אזרחי בגבול לבנון וחשופה לפגיעה של פעילי הארגון. על פי כתב 'אל מנאר', תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, הצעירה הגיעה לאזור הגבול לפני כארבעה חודשים, בזמן שבצה"ל היו בדריכות שיא מחשש לפעולת נקם של הארגון בעקבות מות אחד מפעיליו המיוחס לישראל.

למרות שחיזבאללה חיפש מטרה, הוא ככל הנראה לא פתח לעבר הצעירה באש מאחר שלא היה בטוח שמדובר בחיילת ואינו היה מעוניין לפגוע באזרחית.

כזכור, הישראלית בשנות ה-20 לחייה שחצתה לפני מספר שבועות את הגבול לסוריה ונתפסה על ידי הצבא הסורי - שבה בלילה שבין חמישי לשישי לישראל. היא המריאה באמצעות מטוס מנהלים במהלך הלילה מרוסיה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון בתום משא ומתן שהתקיים מול מוסקבה בסיוע הנשיא פוטין.

מודיעין עילית סוריה צעירה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד