ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סקר הסקרים

חודש לבחירות: כחול לבן נעלמת מהמפה הפוליטית

ב'כאן 11' הבינו שהציבור מאס בסקרים המתפרסמים השכם והערב, והציגו את 'סקר הסקרים' | לא מדובר בממוצע הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת בישראל, אלא בנוסחה מתמטית מיוחדת שנערך עבורה על ידי 'מדד' והפרופסור קמיל פוקס

חודש לבחירות: כחול לבן נעלמת מהמפה הפוליטית
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

30 יום לבחירות לכנסת ה-24, והציבור כבר די מבולבל מהסקרים המתפרסמים חדשות לבקרים. ב'כאן 11' פרסמו הערב (ראשון) את 'סקר הסקרים', סקר מיוחד במינו המשקלל את נתוני שאר הסקרים שהתפרסמו לאחרונה בכלי התקשורת השונים בישראל.

"אתר המדד, והפרופסור קמיל פוקס יצרו את סקר הסקרים, מדובר בחישוב מתמטי ייחודי, החוזה את מספר המנדטים לפי כל הסקרים בכלי התקשורת", הסבירו ב'כאן 11', והדגישו: "לא מדובר בממוצע הסקרים, אלא בנוסחה של ממש הנותנת ציון לכל סקר, בין היתר לפי מועד הפרסום שלו והסטייה שלו ממוצע הסקרים האחרים".

על פי סקר הסקרים של 'כאן 11' זו רשימת המנדטים לכנסת ה-24: הליכוד ממשיכה להוביל עם 30 מנדטים בטוחים. יש עתיד הרחק אחריה עם 18 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה תהיה זו של גדעון סער תקווה חדשה המקבלת 14 מנדטים. היריב שלו נפתלי בנט ומפלגת ימינה זוכים ל-12מנדטים.

אותותיה של הלחימה הפנים מפלגתית מורגשים במספר המנדטים אותם תקבל הרשימה הערבית המשותפת היורדת ל-9 מנטדים. מנגד המפלגות החרדיות שומרות על יציבות. ש"ס מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה 7 מנדטים. כמוה גם החבר לשעבר, אביגדור ליברמן הזוכה ל-7 מנדטים יציבים.

מפלגת העבודה בהובלת מרב מיכאלי מתרחקת מאחוז החסימה ומקבלת 6 מנדטים. כמוה גם הציונות הדתית בהובלת בצלאל סמוטריץ' המתייצבת אף היא עם 5 מנדטים מעל והרחק יחסית מאחוז החסימה. מרצ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

המפתיע בסקר הסקרים הוא ההיעלמות של כחול לבן המפלגה שהתיימרה להיות אלטרנטיבה שלטונית, נשארת מתחת לאחוז החסימה, יחד עם הרבה אישים שחשבו שהם הם אלו שיצילו את מדינת ישראל, הציבור, כך נראה, פחות התחבר.

מפלגת כחול לבן סקר מנדטים כאן 11 בני גנץ בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד