ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפתרון המוצלח ביותר

הילדה סובלת מהצקות חברתיות? כך תעזרי לה בצורה הטובה ביותר

רבים מהילדים עוברים הצקות חברתיות בגיל ההתבגרות ואנו האימהות תמיד דואגות ומחפשות עצה נכונה להעניק לילדינו בכדי שלא יסבלו | מה הפתרון המוצלח ביותר שיכול לעזור לילד שלך? ומה מוטל עליך לעשות כאמא?

הילדה סובלת מהצקות חברתיות? כך תעזרי לה בצורה הטובה ביותר
ילדה צילום: unsplash

שו"ת נפלא בנושא חינוך הילדים עם בתיה וגשל - מנחה למודעות הורית, והפעם עם שאלה נוספת בנושא סיוע לילדים בהתמודדות מול הצקות חברתיות, כיצד ניתן לעזור להם בצורה הטובה ביותר?

ל. שואלת: הבת שלי בת 12, סובלת מאוד מהצקות חברתיות בכתה, אני מרגישה שאין לה מספיק כישורים חברתיים ולכן היא ממש סובלת ולא מסתדרת בחברה, מה אפשר לעשות?

בתיה עונה: הבעיה החברתית אצל ילדינו מעוררת אצלנו האמהות בד"כ רחמים כלפי הילדה ולפעמים זה מגיע גם לרגשות אשמה, אולי אני לא מספיק חיסנתי אותה? וכו'

אני מציעה לך רגע לקחת צעד אחורה, ולהסתכל על התמונה בצורה מקיפה יותר מהזווית שלך, ניקח למשל ילדים אחרים בבית, שכאשר מציקים להם חברתית, מה התגובה שלך? מה את מגיבה?

בד"כ נופתע שהיחס שלנו כלפי ילד אחר באותו נושא משתנה מילד לילד, על ילד אחר כשיבוא להתלונן אני אסמוך יותר שהוא מסוגל להתמודד, פחות אכנס לנישה של הרחמים והדאגה.

ואהיה איתו רגועה יותר, אז מה בעצם קורה פה? למה על הילדה הזאת אני פתאום חוששת יותר ומרחמת יותר? למה אני משדרת לה חוסר אמון שהיא תוכל להסתדר?

בטוח תעני לעצמך: עובדה בשטח! זה מה שקורה, הילדה סובלת! וילד אחר שלך שגם סובל, וקורה לכל ילד, האם את גם מרגישה כלפיו כך? לרוב נבחין שלא אצל כל ילד אנחנו נרגיש את אותו רגש של דרגה ורחמים.

ולכן אני מציעה לך:

ראשית, התייחסי לבתך כמו שאת מתייחסת לילד שאת הכי סומכת עליו, והכי לא דואגת לו, את סמוכה ובטוחה שיסתדר בסוף מצוין. אז כאן תעשי לך העתק הדבק.

ועכשיו, רק מהמקום הנקי הזה, שלא משדר חוסר אמון תוכלי לגשת לערוץ של להעניק כלים לילד להתמודד, אז מה יש לעשות?

ידוע כי הריפוי הכי יעיל ועמוק, מגיע מתוך האדם פנימה, כשהוא מחובר למקום האמיתי שלו הוא יכול לגייס את כל הכוחות הגלומים בו שיסייעו לו בזמני אמת, ולכן כשאת תקשיבי לבתך, תתני לה לפרוק את כל מה שבליבה, אבל מתוך מקום נקי שיכול להיות פנוי ומכיל את הילדה (ללא מעורבות רגשית)

ובעמדה הזאת, אל תמהרי לתת עצות או להסביר ולפרש את העניין אחרת, פשוט תהיי שם בשבילה.

רק תקשיבי, ותגלי הבנה. (כאמהות יש לנו דחף חזק לעוץ עצות ולהרגיע ולהסביר...)

את תראי איך לאחר ההקשבה, היא מקבלת כוח לאסוף את עצמה, והיא תשתמש בכל הכלים שיש בה כדי שתוכל להתמודד מצוין חברתית,

אף אחד לא יוכל לעשות את זה טוב יותר ממנה עצמה.

כמובן אם היא תבקש את העצה / הרעיון, תוכלי לתרום לך משלך, אבל תמיד כדאי לנסות לכוון אותה בעצמה ולהוציא ממנה מה הכי נכון לה, אפשר ורצוי גם לשתף בחוויות אישיות מהעבר, שאת בעצמך עברת ועל ההתמודדות שלך, זה גם יפתח אותה וגם ייתן לה כח.

המון הצלחה וס"ד

חינוך ילדים אמהות סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד