ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ראש הממשלה מאבד תמיכה

זעם בקנדה בעקבות העיכוב בהגעת החיסונים

הקנדים זועמים על ראש הממשלה שלהם בעקבות העיכוב בהגעת החיסונים. הזעם מביא את ג'סטין טרודו לשפל תמיכה. רק 43% מהאזרחים מאמינים כי יחוסנו עד ספטמבר כהבטחתו של ראש ממשלתם

זעם בקנדה בעקבות העיכוב בהגעת החיסונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרחי קנדה כועסים על הממשלה בעקבות העיכובים בהגעת החיסון נגד הקורונה, עד כדי כך שהזעם מתחיל לפגוע במחנה הליברלי בסקרים, כך עולה מנתונים טריים של חברת 'איפסוס'. מהסקר החדש עולה כי 71 אחוז מהקנדים כועסים על כך שקנדה נמצאת מאחורי מדינות כמו ארה"ב ובריטניה בכל הקשור לקצב הפצת החיסונים לקורונה.

נוסף על כך, רק 43 אחוז מאמינים כי קנדה תגיע לתאריך עליו ראש הממשלה ג'סטין טרודו הצביע, תאריך בו לכל קנדי ​​שרוצה חיסון יהיה עד ספטמבר.

הדבר מביא לתסכול גדול בקרב האזרחים הקנדיים. "הליברלים והשמרנים, לכל דבר ועניין קשורים כרגע. לליברלים יש יתרון קל", אמר דארל בריקר, מנכ"ל איפסוס, בראיון ל'גלובל ניוז'.

הוא הוסיף ואמר כי "הדבר נובע ישירות מדאגותיהם של אנשים מפני חיסונים. אז נושא החיסון, במקום להיות חיובי לממשלה - כפי שאני חושב שהרבה אנשים ציפו שזה יהיה - הפך לשלילי". לדבריו, "הממשלה אינה עומדת בציפיות הראשוניות של הקנדים מתי הם יחוסנו. הם לא יכולים להשיג מספיק חיסונים כדי לענות על הביקוש העצום". אמר בריקר.

הממשלה נאלצה להתמודד עם עיכובים באספקת שני החיסונים שאושרו, פייזר ומודרנה בתחילת פברואר. בעוד פייזר הגדילה מאז את הייצור, ושני היצרנים מתעקשים שהם בדרך לעמוד במועדי המסירה, הקנדים שבעו מחדשות והבטחות לגבי העיכובים, והחלו לראות ספקנות בהבטחות הפצת חיסונים.

"הם ספקנים ממש כרגע לגבי כל הבטחה שמובטחת לגבי חיסונים - כמה ומתי. הם פשוט לא באמת מאמינים להרבה מזה כרגע". אמר דארל בריקר.

חיסון לקורונה קנדה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד