י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החשש מבנט וסער

נחשף: הליכוד ניהל מגעים עם הרשות הפלסטינית

הבחירות הנוכחיות הביאו את רה"מ נתניהו לפנות לקהל מצביעים חדש - ערביי ישראל | הבוקר פורסם כי בליכוד אף ניהלו מגעים עם אנשי הרשות במטרה להשיג תמיכה שקטה ברה"מ | החשש ברשות הפלסטינית ותגובת הליכוד 

נחשף: הליכוד ניהל מגעים עם הרשות הפלסטינית
נתניהו בנצרת צילום: צילום מסך

סגן השר בלשכת ראש הממשלה, ונציג הדרוזים בליכוד מצליח לעורר היום (שני) סערה בעקבות פרסום על כי ניהל מגעים עם בכירי הרשות הפלסטינית במטרה לגייס תמיכה שקטה בראש הממשלה, במסגרת קמפיין של נתניהו במגזר הערבי.

על פי הפרסום ב-ynet, בשבועות האחרונים הרשות הפלסטינית ניהלה שיחות ומגעים חשאיים עם אנשי הליכוד במטרה לגייס תמיכה שקטה של הרשות בראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות פעילות מול ערביי ישראל ועידודם שיתמכו בליכוד - או שלכל הפחות לא יתמכו ברשימה המשותפת. מגעים שלבסוף לא הבשילו.

את הליכוד ייצג בשיחות סגן השר פטין מולא, ואת הצד הפלסטיני ייצגו גורמים בוועדה של אש"ף האחראית על הקשר עם החברה הישראלית, שבראשה עומד חבר הנהגת פת"ח ומקורבו של אבו מאזן, מוחמד אל-מדני.

על פי אחד המקורות, שצוטט ב-ynet, השיחות היו אמורות להיסגר במפגש ברמאללה, אלא שהשיחות הסתיימו בעקבות בעיות ביטחוניות שלא איפשרו את הגעת הבכירים הישראלים לבירה הפלסטינית.

על פי הדיווח, הסיבה שהפלסטינים הסכימו לדון בתמיכה בנתניהו הוא בעקבות החשש מניצחונם של נפתלי בנט או גדעון סער והחשש מפעילות חד צדדית ביהודה ושומרון, כאשר נתניהו מזוהה כמתון יותר מהשניים.

סגן השר מולא הגיב ואמר כי שיחות כאלו אכן התקיימו, אולם מגדיר אותן "כל מיני דיבורים על אש נמוכה. אנחנו מנסים לעשות טוב לעם ישראל ולמזרח התיכון. אני לא יכול לפרט מעבר לזה. הרשימה המשותפת לא מייצגת את העם הפלסטיני, והמבין יבין".

מהליכוד מסרו בתגובה: "קשקוש מוחלט. כולם יודעים שהרשות הפלסטינית מעדיפה את לפיד כראש ממשלה במקום נתניהו שהביא את השנה הביטחונית הבטוחה ביותר מקום המדינה".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב לפרסום: הניסיון של נתניהו להביא את אנשי אש"ף להתערב בבחירות בישראל הוא שפל חדש. לנתניהו אין קווים אדומים. פעם אחר פעם הוא מוכיח שאצלו יש רק אינטרסים אישיים, הגוברים על האינטרס הלאומי. הוא לא כשיר עוד לכהן כראש ממשלת ישראל".

ערביי ישראל הליכוד ביבי נתניהו הרשות הפלסטינית בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד