י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משמח אלוקים ואנשים

הלם בנתיבות: ר' שמחה ז"ל נכנע לנגיף הארור

מהשומר הצעיר לנתיבות; לאחר חודש שהיה מאושפז במצב אנוש מחובר לאקמו הלך לעולמו ר' שמחה סוברמן ז"ל מהקהילה החרדית בנתיבות שהיה משמח בכל השמחות בקהילה החרדית ונכנע לנגיף הקורונה והוא בן 52

הלם בנתיבות: ר' שמחה ז"ל נכנע לנגיף הארור
הרב שמחה אורן סוברמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בקהילה החרדית בנתיבות התבשרו הבוקר (שני) על פטירתו הרב שמחה אורן סוברמן ז"ל מהקהילה החרדית בנתיבות שנפטר מנגיף הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע והוא בן 52 בפטירתו.

ר' שמחה סוברמן ז"ל גדל בקיבוץ ברקאי שליד פרדס חנה. מהקיבוצים החשובים של תנועת השומר הצעיר שמחה גדל במקום נטול זיק של יהדות, התחנך בקהילה רחוקה מתודעה יהודית ומאמונה באלוקי ישראל ובתורתו, אשר היו מנוגדים לדרכה.

שמחה שהיה אדם חסון ומוצק, היה אחראי על מוקד הבילוי המקומי, ותחביבו היה פיתוח הגוף ובניית שרירים, ואפילו קטף מקום שלישי באליפות הארץ בהורדות ידיים.

ר' שבתי עץ חיים מכרו של שמחה מירושלים מספר ל'בחדרי חרדים' כי "שמחה, אורן של אז, עזב את כל הדברים האלה חזר בתשובה, ובחר לחיות חיים יהודיים, ועלה ירושלימה, כדי לעבוד את בוראו, וללמוד בה את התורה המשמחת, ומעתה נקרא בשם שמחה".

"כמה אהב לשקוד על תלמודו בישיבות בהן למד. כמה חיבבו אותו לומדי הדף היומי ב'זכרון משה' עם הרב פנחס גוטפרב. חיוכו לא מש מפיו, וצהלתו הייתה על פניו תדיר. וכמה שהוא השקיע בלשמח חתן וכלה באנרגיות עצומות עם תחפושת הליצן שלו שהייתה לשם דבר. עם הגלגולים המפורסמים שוב ושוב, והבלונים המעוצבים במו ידיו שחילק לילדים".

זכה להתקרב לתורת רבי נחמן מברסלב, ולאחר נישואיו קבע את משכנו בקהילת ברסלב והקהילה החרדית בנתיבות. 

"כה הולם אותו להיפטר מן העולם בחודש אדר שהוא שמחה. זו הייתה זכות כבירה ומופלאה להכיר אדם כמוך. תהיה מליץ יושר בגן עדן על כל חבריך ומכריך" מספר ר' שבתי בצער.

העסקן ר' אבי דרעי מנהל קשרי לקוחות במרחב נגב בקופת חולים מאוחדת שהכיר באופן אישי את המנוח מספר בצער ל'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב סוברמן ז"ל "היה דמות אהובה בקהילה, תמיד היה מגיע לשמחות לשמח חתני בר מצוות, תמיד השמחה הנסוכה על פניו, כל יום שישי היה מתקשר לברך בשבת שלום". 

למגינת לב המנוח לא הותיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמתו של המנוח שמחה בן פליקס.

מסע הלוויה היום בבית העלמין בנתיבות שם ייטמן.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

נתיבות הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד