י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרמה ברבנות: הראשל"צ עזב את הישיבה

ישיבת מועצת הרבנות הראשית הסתיימה בפיצוץ: הרשל"צ הגרש"מ עמאר, עזב את הישיבה בהפגנתיות לאחר שהרב שמואל אליהו - שתקף את הגר"ע יוסף בשבוע שעבר - קם לדבר • ומה עשה הרב אליהו?

הגר"ש קם ויצא מהחדר. הרב שלמה עמר
הגר"ש קם ויצא מהחדר. הרב שלמה עמר

"ברוב המקומות שבהם נבחרו מועמדים חרדיים נקנו נציגי הציונות הדתית בנזיד עדשים, תבחרו בפלוני. הוא טוב, תלמיד חכם וירא שמים. הם שוכחים שהרב עובדיה עצמו לא מכיר את המועמד הש"סי. נציגי המפלגה דחפו אותו לרב והוא אומר לנציגי הציונות לתמוך בו. למה? כי הוא משלנו". כך תקף לפני שבוע הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, את הגר"ע יוסף, בטור שפורסם בעיתון 'בשבע'.

לדברי הרב אליהו, הגר"ע יוסף כלל אינו יודע את מי הוא שולח כנציג ספרדי במועצות הדתיות. למרות הזעם הרב ואי היכולת להבליג במקרה של חוצפה כזו, החליטו בש"ס שלא להגיב לדבריו של הרב אליהו.

רדיו 'קול ברמה' חשף הערב כי היום (ב') הגיעה התגובה. בשעות הצהריים קיימה מועצת הרבנות הראשית ישיבה, בה השתתפו הראשון לציון הגר"ש עמר וגם הרב שמואל אליהו.

כבכל פגישה שגרתית הועלו הנושאים הבוערים על הפרק. אולם הרבנים ונציגי המועצה נשארו בפה פעור, כאשר הרב שמואל אליהו החל לדבר - והגרש"מ עמר, נשיא מועצת הרבנות, החליט לעזוב את החדר, כמחאה.

הישיבה הסתיימה כשהמשתתפים אינם יודעים כיצד להגיב ע יציאתו המפתיעה של הגר"ש עמר.

הרב אליהו החליט לעלות לשידור הערב במהדורה המרכזית של 'קול ברמה', ולנצל את המקום שמשמש, בין היתר, במה מרכזית לתנועת ש"ס ולאנשיה כדי להתנצל על טורו בעיתון, ולבקש את סליחת הגר"ע יוסף והגר"ש עמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד