י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"כך נמנע את הסכנה"

אייכלר על הבדיחה האנטישמית: החרדים בארץ צריכים להתקומם

"החרדים בארץ צריכים להתקומם נגד ההסתה כיהודי אמריקה שנלחמים בכל ביטוי אנטישמי". דבריו של ח"כ אייכלר נאמרו לאחר שוועד יהודי אמריקאי מחה בחריפות נגד בדיחה שזרק שדרן אמריקאי: "ישראל כבר חיסנה מחצית מן האוכלוסייה. אפשר לנחש שחוסנה המחצית היהודית שם"

אייכלר על הבדיחה האנטישמית: החרדים בארץ צריכים להתקומם
ח"כ ישראל אייכלר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ישראל אייכלר התייחס היום לדברים האנטישמיים שנאמרו בתוכנית סאטירה פופולרית אמריקאית בהקשר של החיסונים בישראל. "החרדים בארץ צריכים להתקומם נגד ההסתה כיהודי אמריקה שנלחמים בכל ביטוי אנטישמי".

כזכור ועד יהודי אמריקאי העוקב אחר התקשורת האמריקאית יצא בתגובה חריפה נגד בדיחה אנטישמית בה נאמר כי "ישראל כבר חיסנה מחצית מן האוכלוסייה. אפשר לנחש שחוסנה המחצית היהודית שם", וביקש מהתקשורת האמריקאית להוקיע את האמירה הלא נכונה והמסיתה נגד ישראל.

בהודעת הוועד היהודי נמסר כי "הטענה שקרית לחלוטין: כל ישראלי, ללא קשר לדת או מוצא אתני, זכאי לחיסון נגד קורונה, ויותר משני שליש מאזרחי ישראל הערבים מעל גיל 60 כבר התחסנו. "הבדיחה" אינה רק לא נכונה - היא מסוכנת. זאת עלילה מודרנית כמו של משטר אנטישמי קלאסי שהיווה השראה לרצח המוני של אינספור יהודים לאורך מאות שנים. בימי הביניים נשרפו אלפי יהודים על המוקד לאחר שהאשימו אותם במחלות, וטענו כי היהודים מגנים על עצמם בלבד. במאה העשרים האשימו הנאצים את היהודים בהפצת מחלות והשתמשו בשקר הזה כדי להצדיק כליאת יהודים בגטאות וביצוע רצח המוני של יהדות אירופה".

ח"כ ישראל אייכלר שיבח את סגנון התגובה האגרסיבית והשיימינג שעשו לשדרן האנטישמי ואת הדרישה להתנצלות הערוץ. "כך צריכים החרדים בישראל להילחם בתקיפות נגד ההסתה האנטישמית בארץ. רק כך נמנע את הסכנה שבהתרת דמם של החרדים" – אמר.

"זה כבר מאה שנים שיהודי אמריקה לא מאפשרים שום ביטוי נגד היהודים, בלי להגיב בנחרצות. הם פועלים בכל הרמות, מחקיקה ועד החרמת מפרסמים וכלי תקשורת שיוצרים סטריאוטיפים על יהודים. על המגזר החרדי בארץ ישראל ללמוד מיהודי אמריקה ולהגיב כך להסתה המשתוללת נגדנו בארץ אבותינו. אסור לאפשר אפילו את הבדיחה הקלה הראשונה. אחרת נגיע לרמת שנאה ואיבה מסוכנת, אותה חשים היהודים החרדים בכל פינת רחוב. רק כאשר מגיבים בחריפות נגד תקשורתנים ומוקיעים כל פוליטיקאי שמקדש את הזכות להסית, יש אפשרות לגדוע את המסע המטורף הזה באיבו".

"כאשר החרדים שותקים ככבשים, התוצאה היא סגנון אנטישמי של מפלגות ואנשי התקשורת, שמסיתים את ההמון נגד החרדים ומעוררים זעם תוקפני, שכל בני המגזר החרדי חשים אותה על בשרם. באמריקה לא שותקים למי שמציג את החרדים כאילו הם מפיצי המחלה. עלינו לשנס מותניים ולא להתרפות במלחמה הזאת נגד אויבינו מבפנים. זאת מלחמת הקיום שלנו בארץ הזאת. הטענות כאילו בזה מחזקים את המסיתים, אינן מקובלות בדיוק כפי שהן לא מתקבלות על ידי יהודי ארצות הברית".

בשידור חי: בדיחה אנטישמית על מבצע החיסונים בישראל • צפו

כזכור בפרודיה על דיווח חדשותי, אחד השחקנים התבדח כי ישראל - שהיה לה את "מערך החיסונים המהירה ביותר של כל מדינה - רק חיסנה את אזרחיה היהודים". המנחה אמר כי "ישראל מדווחת שהם חיסנו מחצית מהאוכלוסייה שלהם, ואני הולך לנחש שזה החצי היהודי", אמר מייקל צ'ה, המארח ב"עדכון סוף השבוע" לקול צחוקם של הקהל.

הבדיחה נתקלה בגינוי מצד קבוצות יהודיות שאמרו כי היא אנטישמית והתייחסו לכך כניסיון להציף אנטישמיות ודעות קדומות שהיהודים אחראים לנגיף.

ישראל אייכלר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד