י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא יכפר על הסבל"

הממשלה אישרה פיצוי כספי למשפחות פרשת "ילדי תימן"

לאחר שנים רבות נדמה כי המשפחות שנפגעו מפרשת "ילדי תימן" מקבלות הכרה לו הן זכאיות. הממשלה אישרה היום פיצוי כספי למשפחות | נתניהו: "הגיעה העת שהמשפחות שהתינוקות שלהן נלקחו מהן, יקבלו הכרה מהמדינה ומממשלת ישראל"

הממשלה אישרה פיצוי כספי למשפחות פרשת "ילדי תימן"
הפגנה בפרשת ילדי תימן צילום: omer Neuberg/Flash90

לאחר עשרות שנים, הממשלה אישרה היום (שני) את הכרת המדינה בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן והעברת פיצוי כספי למשפחות שנפגעו בשנות קום המדינה.

בפתח הדיון ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "זאת פרשה מהכואבות בתולדות מדינת ישראל. הגיעה העת שהמשפחות שהתינוקות שלהן נלקחו מהן, יקבלו הכרה מהמדינה ומממשלת ישראל, וגם פיצוי כספי. הפיצוי אינו יכפר על הסבל הנורא שהמשפחות עברו ועוברות, זהו סבל בלתי נסבל. יש להביא למשפחות שסבלן גדול מנשוא את מעט הנחמה שמגיעה להן".

בנוסף, ביקש נתניהו משר החינוך לכלול את פרשת ילדי תימן בספרי הלימוד של תלמידי ישראל. "יש להכיר את הפרשה הזאת", אמר.

במסגרת ההחלטה שאושרה, ממשלת ישראל מביעה צער על האירועים שהתרחשו בימיה הראשונים של המדינה, ומכירה בסבלן של המשפחות אשר ילדיהן היו חלק מפרשה כאובה זו.

הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי הכספי עבור המשפחות שנפגעו בסך 162 מלש"ח, הכוללים פיצויים בסך 150 אלף ש"ח לבני משפחה אשר ילדם נפטר ולא נמסר למשפחתו דבר פטירתו בזמן אמת ובכלל זה נסיבות פטירתו, או שהילד נפטר ומקום קבורתו לא אותר, או שמקום קבורתו אותר באיחור ניכר.

כמו כן, אושר פיצוי בגובה 200 אלף ש"ח לבני המשפחה הנפגעת, במקרה שמסקנת הוועדה האחרונה הייתה כי לא ידוע מה עלה בגורלו של הילד.

עוד הוחלט כי בני המשפחות, שנקבע באחת משלוש הוועדות שעסקו בפרשה, דהיינו ועדת חקירה לגילוי ילדי תימן, הוועדה לבירור גורל ילדי תימן הנעדרים וועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדים מבין עולי תימן בשנים 1948-1954, שילדם נפטר או שלא נודע גורלו יוכלו להגיש בקשה לפיצוי כספי במהלך החודשים יוני-נובמבר 2021. ההחלטה גובשה בשיתוף משרדי האוצר והמשפטים.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר כי "בהחלטה זו מכירה ממשלת ישראל בפרשה כואבת שצרובה בתולדות המדינה, ואשר חקירתה טרם באה לידי סיום. אנו נפעל כדי למצות את זכויותיהם של בני המשפחות הדואבות, שנושאות עמן את הכאב עד לעצם יום זה, ובכך נתחיל לרפא ולו במעט את פצעי ההיסטוריה. לצד זה נפעל לקידום הנצחת מורשת יהודי תימן המפוארת, השזורה לנצח בתולדות עמנו״.

פרשת ילדי תימן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד