י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתום הליך משפטי

בג"צ קבע: הרב כץ ימשיך לשמש כרב רושם נישואין בר"ג

בג"צ אישר את הסדר הפשרה בין עיריית רמת גן לרבנות הראשית לישראל, לגבי מינוי הרב הראשי של העיר. על פי ההסכם אליו הגיעו הצדדים, הרב כץ יישאר כרשם הנישואין של העיר רמת גן עד ליום 11.7.22 או עד לבחירת רב עיר קבוע לעיר, לפי המוקדם ביניהם

בג"צ קבע: הרב כץ ימשיך לשמש כרב רושם נישואין בר"ג
הרב אהרן כץ עם כרמל שאמה הכהן צילום: דוברת עיריית רמת גן

בג"צ אישר היום (שני) את הסדר הפשרה בין עיריית רמת גן לרבנות הראשית לישראל, בדבר מינוי הרב הראשי של העיר. את עיריית רמת גן ייצגו עוה"ד עמית חדד, ואור פלד ממשרד חדד רוט שנהר ושות'.

על פי ההסכם אליו הגיעו הצדדים, הרב כץ יישאר כרשם הנישואין של העיר רמת גן עד ליום 11.7.22 או עד לבחירת רב עיר קבוע לעיר, לפי המוקדם ביניהם, ומינויו של הרב חן סידה לתפקיד זה מבוטל. יחד עם זאת, הרב סידה ישמש כרב מוסמך למתן כשרות בעיר, וזה עד למינוי רב עיר.

בג"צ נענה לבקשה שהחלה עם סיום תפקידו של הרב אריאל כרב העיר בשנת 2017, כשהחליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל להעביר את הסמכויות לרישום נישואין ולמתן תעודות כשרות בעיר אל הרב אהרון כץ. במאי 2020 העבירה מועצת הרבות החלטה למינוי הרב חן סידה לרב רושם הנישואים ונותן הכשרות של רמת גן. על החלטה זו עתרה עיריית רמת גן ביולי 2020 לבג"צ, בבקשה לצו על תנאי ולצו ביניים, ולהורות על ביטול החלטת המינוי. כעת בג"צ אישר את הסדר הפשרה והרב כץ יישאר כרשם הנישואין של העיר רמת גן עד ליום 11.7.22 או עד לבחירת רב עיר קבוע לעיר.

הרב כץ נחשב לקונצנזוס בעיר ולדמות מאחדת בין הקהילות השונות. הרב כ"ץ פועל כבר למעלה מ-40 שנה בעיר רמת-גן בסבר פנים, בהקשבה ובהנהגה תורנית שמהווה מודל לרבני ישראל. הרב כ"ץ שימש גם כרב העיר וכיום משמש כמ"מ מנהל שירותי הדת בעיר.

רק לאחרונה זכה בפרס 'רב מצטיין' לשנת תש"פ מטעם מרכז ברקאי שפועל להכשרת רבנים ופיתוח קהילתי. הרב נבחר בזכות פעילותו הנרחבת בזמן תקופת הקורונה. הרב ונציגיו פעלו בכדי לסייע להטמיע את הוראות משרד הבריאות בבתי הכנסת, הן בנושא שמירת מרחק וכמות מתפללים תקינה בבתי הכנסת והן ביצירת אלטרנטיבות לקיום התפילות בתצורה החדשה. בנוסף הרב כץ ערך ביקורי בית וסייע לתושבים שחשו תחושות של מתח וחרדה נוכח משבר הקורונה. בהיבט ההלכתי, הרב כ"ץ העניק פתרונות לשאלות הלכתיות בזמן חג הפסח, דוגמא לכך ניתן לראות ביצירת מערכת מקוונת למכירת חמץ והכשרת כלים בתצורה שתמנע התקהלויות ובסופו של דבר להידבקות בנגיף הקורונה.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן הגיב לקביעת בג"ץ ואמר: "כבוד הרב כץ מביא רק כבוד, אחווה, אהבה והרחבת והקרבה והאהבה לדת וליהדות בקרב תושבי העיר. אין לי ספק שהבחירה של השופטים ברב כ"ץ הייתה קלה. הרב הוא קונצנזוס בקרב כל הזרמים שחיים בעיר רמת-גן. כולם מכיר את גישתו, ידענותו ומסירותו כרב העיר של רמת-גן. אשרי העיר שזהו הרב שלה".

רמת גן הרב אהרן כץ רישום נישואין כרמל שאמה-הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד