י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טענותיו לא שכנעו

ראש עיר בגרמניה חשוד בעקיפת תור לחיסון

המירוץ לחיסונים ולחזרה לשגרה מוביל אנשים לעשות מעשי תחבולה. ראש עיר בגרמניה נמצא תחת חקירה לאחר שעל פי החשד הוא ו-29 חברי מועצת העיר התחסנו שלא במסגרת סדר התעדופים שקבעה הממשלה | ראש העיר טוען כי מדובר בעודפים שהיו נזרקים

ראש עיר בגרמניה חשוד בעקיפת תור לחיסון
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש העיר האלה בגרמניה, ברנד וויגנד חוסן לפני שהגיע תורו לפי התעדופים שקבעה הממשלה ומעורר סערה. הוא טוען כי חוסן בחיסון שנשאר בסוף היום והיה אמור להיזרק בשל פגות תוקפו, אך התביעה בגרמניה לא קיבלו את גרסתו.

המשטרה חיפשה ביום שני במשרדי העירייה עדויות לכך שראש העיר התחסן בניגוד לחוק, בעקבות דיווחים כי גורמים בעירייה קיבלו חיסונים נגד קורונה לפני שהגיע תורם. המדינה מתמקדת כעת בחיסון עובדי בריאות, קשישים ואנשים עם מצבים רפואיים שדורשים חיסון.

הרשויות הגרמניות במדינת סקסוניה-אנהלט, בה נמצאת העיר האלה, מאשימות את ראש העיר ברנד וויגנד בהפרת החוק במספר מקרים בהם חוסנו אנשים שלא אושרו. ראש העיר וויגנד דחה באופן מוחלט את ההאשמות כלפיו והצהיר כי חיסן את עצמו ואחרים עם שאריות חיסונים. וויגנד הוסיף וטען כי האנשים שחוסנו כללו 29 חברי מועצת העיר וצוות ניהול משברים בעירייה.

הראשונים שחוסנו בגרמניה הם קשישים החיים בבתי אבות, אך אנשים עם מוגבלות קשה שלא גרים בבתי אבות נאלצו להמתין. בינתיים, תקנה חדשה עשויה לשנות זאת. יותר מ-3 מיליון אנשים מטופלים על ידי בני משפחה ומטופלים בבתיהם. לפי הערכות, כמה מאות אלפים מהם מתחת לגיל 60 וקיים סיכון גבוה למוות אם הם נדבקים בנגיף הקורונה. גרמניה שינתה את התקנות, והחלה לחסן גם את אלו שלא נמצאים בבתי אבות, אך נמצאים בסיכון הידבקות בבתיהם.

גרמניה קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד