ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרצה בבכי

האפיפיור הגיע לביתה של ניצולת השואה והתנצל

אדית ברוק ניצולת המחנות הייתה המומה כשגילתה בפתח ביתה ברומא לא אחר מאת האפיפיור | האיש המנהיג למעלה ממיליארד אנשים הגיע להתנצל בפניה על זוועות הנאצים בעקבות מאמר שכתבה וריגש אותו באופן מיוחד | הניצולים האחרונים

האפיפיור הגיע לביתה של ניצולת השואה והתנצל
המשרפות באושוויץ צילום: pixabay

ניצולת שואה, אדית ברוק בת 88 קיבלה את פני האפיפיור פרנסיסקוס בביתה ברומא ופרצה בבכי כשהוא ביקש ממנה סליחה 'בשם האנושות'.

האפיפיור ביקר בסוף השבוע האחרון אצל ניצולת שואה בת 88 ברומא לאחר שהתרגש מראיון שהעניקה בחודש שעבר לעיתון הוותיקן לרגל יום השואה.

אדית ברוק, סופרת ילידת הונגריה שעברה לאיטליה לאחר המלחמה, היתה באושוויץ, דכאו, וברגן בלזן. "באתי לכאן כדי להודות לך על עדותך ולחלוק כבוד לאנשים שסבלו תחת הנאצים," אמר לה האפיפיור פרנסיס. "ובכנות אני חוזר בפניך על המילים שדיברתי מלבי ב'יד ושם' ואני חוזר על כך לפני כל אדם כמוך שסבל כל כך הרבה, בגלל זה אני מבקש סליחה, אלוקים, בשם האנושות".

יצויין כי האפיפיור, שלעתים נדירות עוזב את הוותיקן לביקורים פרטיים, שהה כשעה עם ברוק.

גב' ברוק פרצה בבכי, כך דיווח ה'טיימס' היא אמרה "שנינו היינו אמוציונליים". היא איבדה את הוריה ואח במחנות אך אחות אחת שרדה.

כשחפרה תעלות במחנה דכאו, חייל גרמני השליך את סיר האוכל שלו כדי שהיא תשטוף אותו, "הוא השאיר לי ריבה בתחתית הסיר בשבילי," אמרה בראיון ל-L'Osservatore Romano.

דובר הוותיקן, שהודיע על הביקור לאחר סיומו, אמר כי השניים דיברו על זמנה במחנות ועל החשיבות ללמד את הדורות הבאים על מה שקרה. על פי הדיווח ב'רויטרס', ברוק, שחיה באיטליה עשרות שנים וסופרת ותיקה הייתה בת 13 בערך כשהובלה לאושוויץ בפולין הכבושה על ידי גרמניה עם משפחתה. היא היתה במחנה ברגן בלזן בסיום המלחמה, ושוחררה על ידי בעלות הברית ב-1945.

ניצולת שואה האפיפיור נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד