י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

במיר ברכפלד ציינו שנה לזכרו של הגרא"י ברזל זצ"ל

בישיבת מיר ברכפלד התקיימה עצרת מספד והתעוררות במלאות השנה להסתלקותו לשמי רום של ראש הישיבה האהוב והנערץ הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל. רבני הישיבה העלו את זכרו 

במיר ברכפלד ציינו שנה לזכרו של הגרא"י ברזל זצ"ל
הספד בישיבת מיר ברכפלד צילום: באדיבות המצלם

במלאות שנה להסתלקותו של הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל, מראשי ישיבת מיר ברכפלד, עלו מאות מתלמידיו לקברו בבית החיים שע"י ישיבת פוניבז' בבני ברק. לאחמ"כ התאספו בני הישיבה בהיכל הישיבה לעצרת מספד והתעוררות.

במהלך העצרת נשאו דברי זיכרון והתעוררות, ראש הישיבה הגאון רבי נועם יצחק אלון, אשר דיבר על גדלותו של רה"י זצ"ל ועל דמותו אשר השפיעה על בני הישיבה הן בתורה והן במוסר, הארון היה זהב מבחוץ וזהב מבפנים, אמר הגר"נ כזה היה הרב ברזל זצ"ל זהב מבפנים אשר ישב ולמד לעצמו, וזהב מבחוץ שהיה דואג לכלל בני הישיבה ומלמדם תורה ומוסר.

לאחר מכן עלה הג"ר חזקיהו מישקובסקי, מנהלה הרוחני של ישיבת 'אורחות תורה', אשר הוסיף לדבר על הריתחא דאורייתא ושמחת התורה אשר הייתה נסוכה על פניו של רה"י זצ"ל בשעה שהיה יושב ועוסק בתורה כבר בצעירותו.

בנו הג"ר אליהו ברזל סיפר על ענוותנותו הגדולה, פעם אחת ראה את ההסכמה בכתב יד של מרן הרב שך זצ"ל לאחד מספריו של רה"י זצ"ל, ושם לב לשינוי מהנוסח שהודפס בספר, בהסכמה בכתב יד היה כתוב "הן בא לידי וכ'ו ראש הכולל "זכרון יעקב" ואילו בנוסח שהודפס בספר נכתב מראשי הכולל "זכרון יעקב", כאשר שאל את אביו לפשר השינוי בלשון, השיב לו אביו רה"י זצ"ל וכי הוא היה ראש כולל? היו אברכים שישבו ולמדו והוא גם ישב שם, אני ראש הכולל?".

בליבם של בני הישיבה חקוקים לנצח דבריו המצמררים של רה"י זצ"ל בשעה שהגיע ממיטת חוליו חודשים ספורים לפני שנפטר ובא לדבר בהיכל הישבה בעצרת המספד לע"נ של רה"י הג"ר נתן צבי פינקל זצ"ל, מעין צוואה לתלמידיו אשר נשאם על ליבו כאילו היה בניו.

וכה אמר רה"י זצוק"ל: "היה לנו רב גדול, ראש ישיבה גדול, אתם צריכים להמשיך ולראות את הרב מול העיניים, כל זמן שנראה את הרב ונלך בדרכו, כשאנחנו מחיים אותו, הרב לא מת, וזה העבודה שלנו, עלינו לעשות שהראש ישיבה יחיה, כשהראש ישיבה חי אז הישיבה נראית אחרת." דבריו המרטיטים נחרטו עמוק בליבותיהם של בני הישיבה.

במוצאי השבת האחרונה נערך בחדר האוכל בישיבה מעמד סיום ש"ס בבלי וסיום י"ד פעמים ש"ס משניות, אשר נלמדו ע"י תלמידיו בני הישיבה ובוגריה לע"נ נשמתו הטהורה של ראש הישיבה זצ"ל, זאת כהכרת הטוב על התורה ויראת השמים שהשפיע על כלל בני הישיבה לדורותיה.

הרב אברהם יצחק ברזל ישיבת מיר ברכפלד עצרת הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד