י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדגלים לחצי התורן

לאחר ששיכלו חצי מיליון אזרחים מהנגיף: דקת דומיה בבית הלבן

בטקס שנערך אמש בבית הלבן ביקש נשיא ארצות הברית מכל אזרחי האומה לעמוד דקת דומייה לזכר הנספים במגפה | הודלקו נרות ואף הוחלט על הורדת הדגלים בכל הבניינים הפדרליים ברחבי ארצות הברית למשך 5 יום

לאחר ששיכלו חצי מיליון אזרחים מהנגיף: דקת דומיה בבית הלבן
הבית הלבן צילום: pixabay

נגיף הקורונה החל את דרכו בשוק האוכל בהוואן שבסין. אך תוך זמן קצר הוא הפך למגפה עולמי. לבד מהחיים הרבים שנגדעו, סובלים רבים ברחבי העולם כולו משיתוק כלכלי, סגרים והגבלות מחמירות.

גם במעצמה הכי גדולה בעולם, ארצות הברית של אמריקה שיטה הנגיף. למרות עוצמתה ועשירותה בימים אלו חצה מספר המתים בארצות הברית לבדה את החצי מיליון, והסוף לא נראה באופק.

אתמול (שני) נערך בבית הלבן בהשתתפות הנשיא החדש ג'ו ביידן, וסגניתו קמלה האריס, טקס מיוחד לזכר חצי מיליון המתים מהנגיף בשנה האחרונה.

"איבדנו אנשים יוצאי דופן בגלל המגפה. לאהובים שנותרו מאחור - אני יודע איך זה מרגיש. אני יודע איך זה מרגיש כשאתה אוחז בידיהם ומביט בעיניהם ברגעיהם האחרונים. אסור לנו לקבל גורל כה אכזרי. אסור לנו להיות אדישים לצער".

ביידן אף הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן לאות אבל והוסיף במסר אופטימי והבטיח לעם האמריקני כי עוד יבואו ימים מאושרים עליו: "נעבור את זה, אני מבטיח לכם. האומה הזאת תחייך שוב, עוד נדע ימים מאושרים" דברי ביידן.

הדוקטור אנתוני פאוצ'י יועצו של נשיא ארצות הברית למחלות זיהומיות סקר בטקס את השפעותיה ההרסניות של הקורונה בארצות הברית. למרות שבארצות הברית חיים פחות מ-5% מתושבי העולם. כמעט 20% מהמתים מהנגיף הם בארצות הברית לבדה. בנוסף מאז השפעת הספרדית, לפני יותר מ-100 שנים. לא נרשמה קריסה כל כך משמעותית בתוחלת החיים באומה האמריקנית.

בטקס ביקש נשיא ארצות הברית מכל אזרחי האומה לעמוד דקת דומייה לזכר הנספים במגפה, ואף הודלקו נרות. והוחלט על הורדת הדגלים בכל הבניינים הפדרליים ברחבי ארצות הברית למשך 5 יום.

קורונה ארצות הברית אבל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד