י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אל מול הלחצים לפרוש

בכחול לבן מתעקשים: גנץ כחבר כנסת - הסיכוי היחיד להחליף את נתניהו

בכחול לבן ניצבים מול שוקת שבורה וסקרים לא מחמיאים בעליל, ובעוד הלחצים לפרוש מהמירוץ גוברים, במפלגה מציגים תרחיש לפיו די בכך שגנץ יכהן כחבר כנסת בכדי לממש את הסכם הרוטציה ולהחליף את נתניהו בראשות הממשלה

בכחול לבן מתעקשים: גנץ כחבר כנסת - הסיכוי היחיד להחליף את נתניהו
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: תומר נויברג/אבשלום ששוני, פלאש 90

בכחול לבן ניצבים מול הלחץ לפרוש מהמרוץ מחשש לשריפת קולות. במפלגה מציגים הבוקר את הקו המנחה אותם בבחירות הנוכחיות, לפיו הסיכוי של גנץ לכהן כראש הממשלה בתאריך הרוטציה הקבוע בחוק לא יתממש במקרה וגנץ לא יכהן כחבר כנסת.

על פי חוק היסוד, באם עד נובמבר לא תוקם ממשלה אחרת בישראל, לפי חוות דעת משפטיות, גנץ עלול להפוך לראש הממשלה, מאחר והרוטוציה נקבעה בחוק ולא יצטרכו לעשות שום פעולה אחרת בכדי לממש את הסכם הרוטציה.

מה שכן, כעת עולה שאלה משפטית אחרת והיא האם בני גנץ יוכל לכהן כראש הממשלה במקרה ולא יכהן כחבר כנסת, מאחר וכיום החוק מחייב ראש הממשלה להיות גם חבר כנסת, לבד מתקופה של ממשלת מעבר באם ראש הממשלה לא נבחר מחדש לכנסת.

בכחול לבן מציגים מאמר של פרופסור יובל אלבשן שכתב "אזהרה לאלה הדורשים מגנץ לפרוש מהתמודדות בבחירות: היעלמותה של כחול לבן עלולה לאפשר לנתניהו שלטון יחיד ומלא. עיון בחוק יסוד הממשלה שתוקן לשם הקמת הממשלה הפריטטית מגלה שבכלל לא בטוח שגנץ יוכל להמשיך לכהן כרה"מ חלופי אם לא יכהן כח"כ".

"או אז", מתריעים בכחול לבן עם דברי פרופ׳ אלבשן, "אחרי השבעת הכנסת הבאה יכול נתניהו כראש ממשלת המעבר להחליף את שרי כחול לבן, למנות שר משפטים מטעמו ולקדם את כל המינויים והתכניות שנבלמו על ידי כחול לבן עד כה. כאמור זה יכול להמשך זמן רב אם השיתוק שגוזר השוויון בין גוש רק-ביבי לגוש רק-לא-ביבי ימשיך גם בסבב הבחירות הקרוב".

בני גנץ ביבי נתניהו בחירות 2021 רוטציה בראשות הממשלה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד