י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רובם חושבים כמוני"

חשיפה: השר מהליכוד מתחייב לשתף פעולה עם נציג הרפורמים בכנסת

בעוד בנציגות החרדית בכנסת קיים חשש כבד מהנציג הרפורמי שייכנס בקרוב לכנסת דרך מפלגת העבודה וביהדות התורה אף שוקלים להציב בחזית את החשש מפני חוקים רפורמיים, השר מהליכוד אמר בשיחת זום כי הוא מתחייב לשתף פעולה עם נציג התנועה הרפורמית בכנסת

חשיפה: השר מהליכוד מתחייב לשתף פעולה עם נציג הרפורמים בכנסת
גלעד קריב צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חשיפה: מועמד מפלגת העבודה. גלעד קריב, מראשי ארגוני הרפורמים מצליח לעורר חשש בקרב הנציגות החרדית, קריב שובץ במקום הרביעי במפלגת ׳העבודה׳ ומקומו בכנסת הבאה מובטח, הגדילו לעשות ביהדות התורה, שם שוקלים להציב בחזית את החשש מהפעילות של קריב בכנסת כדי לחזק את התמיכה בהם.

אלא שנראה כי מי כיום הוא שותף של החרדים בקואליציה, דווקא מברך על בואו של קריב בכנסת. כזה הוא השר צחי הנגבי מהליכוד שקורא לשיתוף פעולה עם הנציג הרפורמי, שהוא אף מצהיר כי להם דעות משותפות בנושא הפלורליזם ביהדות.

השר הנגבי מהליכוד השתתף השבוע בפאנל בחירות שנערך על ידי מכון על משמר הכנסת מבית התנועה המסורתית, שם הוא נשאל על ידי המראיינת העיתונאית נעה לנדא מ'הארץ' על דעתו בנושא והנגבי השיב תשובה שלבטח תעורר על זעמם של החרדים.

השר הנגבי הציג מה הוא עושה כחבר כנסת וכחבר הממשלה: "כשהבעיה של פלורליזם עולה ונידונה, אני מספר להם על הניסון האישי שלי" כשהוא משתף את צופי הזום הסגור כי חמיו התגייר בגיור רפורמי כדי להינשא, דבר האסור על פי ההלכה.

"מה שאני מרגיש על פלורליזם זה שחמי התגייר בגיור רפורמי, וזו הסיבה שאני כל כך מעריך את מה שעושים הרפורמים כדי לחבר את היהדות לאלה שרוצים להיות חלק מהיהדות, הם עושים את זה אפשרי", אמר הנגבי.

עוד הוסיף השר הליכודניק: "זו הדרך שאני מנסה להדריך את חברי, וגם במפלגה שלי, וגלעד קריב ציין , במפלגה שלנו יש מגוון דעות". הנגבי הפתיע ואמר כי  "אני אומר לו שהרוב של חברי הליכוד ורוב הבוחרים, המון נציגים של הליכוד בכנסת ובממשלה לא מרגישים שונה ממני", דהיינו תומכים ברפורמים.

השר הנגבי הודה, "אולי אנחנו עושים פחות רעש, ואגיד שלפעמים ההחלטות מתקבלות משיקולים פוליטיים", אבל הוא פנה לנציג הרפורמי הרשמי שייכנס בקרוב לכנסת, גלעד קריב ואמר: "אל תאבד תקווה, בלי הדרך הפוליטית שלך שהם כמוני, אל תאבד תקווה, אחרי הבחירות נעבוד יחד כדי שעוד ועוד קהלים יבינו שצריך פלורליזם בתוך היהדות".

צחי הנגבי גלעד קריב רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד