ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

ישראל הודיעה: אוניות המשט לעזה ייעצרו; הציוד יועבר לאחר בידוק

חיל הים ישתלט על הספינות וציוד הסיוע ייקלט ויועבר לרצועת עזה לאחר בידוק בטחוני • קפריסין: לא נתיר לספינות המשט לעבור במים הטריטוריאליים שלנו

צילום: ארכיון דובר צה"ל
צילום: ארכיון דובר צה"ל

"אני קובע באופן חד משמעי שאין מחסור של מזון וציוד בעזה. על פי הנחיות חיל הים יפעילו הכוחות כוח מינימלי בהשתלטות על האוניות. ההנחיה היא לבצע זאת ברגישות הראויה", כך אמר דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, במהלך תדרוך עיתונאים במתקן המיוחד שהוכן בנמל אשדוד לקראת המשט לעזה, הצפוי להגיע ביומיים הקרובים.

"אני מקווה שלא יופעל כוח נגד אנשינו, אך איננו יכולים לאפשר לאוניות כאלה, שאיננו יודעים מה או מי יש בהן, להיכנס לעזה. כל המעברים לרצועה פתוחים ומי שרוצה להעביר סחורה יכול לבצע זאת בלי צורך במשט", הוסיף. מערכת הביטחון תקלוט את ציוד הסיוע שצפויים להביא עמם הנוסעים עבור תושבי עזה, ולאחר בידוק ביטחוני הם יועברו לרצועת עזה.

בהתאם להחלטת הדרג המדיני, נערכים בצה"ל ובחיל הים למנוע מאוניות המשט מלהגיע לחופי עזה. לנוסעי האוניות תינתן האפשרות לחזור על עקבותיהם בכל שלב שיחליטו או בטרם ההשתלטות על האוניה.

מרגע יציאת האוניות לדרכן, הן יקבלו התראות מסודרות בטווחים שונים בהפלגתן, בהן יתבקשו לעצור את ההפלגה לעבר חופי עזה. במידה ויחליטו נוסעי האוניות להמשיך את ההפלגה ולא להישמע לאזהרות חיל-הים, הם יעצרו, יובאו אל חופי ישראל, יועברו לידי משרד הפנים ורשויות ההגירה ויוחזרו למדינות מהן הגיעו.

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח הבוקר (חמישי) עם מספר שרי חוץ בעניין המשט ואמר להם כי המשט הינו פרובוקציה פוליטית ותקשורתית ולא מבצע הומניטארי. עוד אמר שר הביטחון כי אין כל משבר הומניטארי בעזה, וכי אלפי טונות של מוצרים וציוד נכנסים בכל יום לרצועה. בשיחותיו הציע כי ישראל תפרוק את הציוד באשדוד, תוך התחייבות להעבירו ליעדו לאחר בידוק ביטחוני.

בתוך כך, קפריסין אסרה על אחת מספינות הסיוע לצאת משטחה לכיוון רצועת עזה. גורמים בניקוסיה מסרו כי לא יתירו לספינות המשט לעבור במים הטריטוריאליים של קפריסין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד