ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
האיום הסביבתי

מטריד: דברים שלא ידענו על זיהום אוויר בתוך הבית

אין זה סוד: אוויר מזוהם הוא סכנה לבריאות. הוא גורם מידי שנה לתמותה של כ-3.5 מיליון איש ברחבי העולם ולהתפתחות מחלות שונות. ב-2019 הוגדר ע״י ה-OECD כאיום הסביבתי הגדול ביותר על בריאות הציבור. מה שאנחנו פחות יודעים, הוא שגם לאוויר שאנחנו נושמים בבית שלנו, הסביבה המוגנת, יש תפקיד מרכזי בבריאות שלנו • אז מה אנחנו עושים ויכולים לעשות כדי לשמור על עצמנו?  

מטריד: דברים שלא ידענו על זיהום אוויר בתוך הבית
זיהום אוויר בבית צילום: פיקסביי

אנחנו רגילים לחשוב על זיהום אוויר כמפגע שנמצא מחוץ לבית, בערים גדולות ובמיוחד באזורים תעשייתיים. אך נתוני משרד הבריאות כנראה יפתיעו אתכם: מסתמן שהאוויר בבית מזוהם כמעט פי 5 מהאוויר שבחוץ.

השנה החולפת שינתה עבורנו את חלוקת הזמן בין הפנים לחוץ באופן דרסטי. רבים מאתנו החלו גם לעבוד מהבית, והשהייה המשותפת והמרובה בחללים סגורים, הפכה למצב המהווה סיכון לבריאותנו כשהיא מסייעת להתפשטות נגיפים שונים (קורונה, שפעת, צינון, וירוסים וכד׳) ומחמירה מצבים בריאותיים כמו אסטמה, אלרגיות, רגישות לחומרים מסוימים ועוד. המסקנה?
אנחנו חייבים לקחת אחריות על איכות האוויר שאנחנו נושמים בבית, ולהתחיל לשפר אותה. 

לחצו כאן כדי לשמוע על המזגנים החדישים שמטהרים את האוויר>>>

איך מטפלים באוויר בבית?

מודעות לנושא, תחזוקה שוטפת, והחלפה וניקוי פילטרים במזגן יכולים למקסם את איכות האוויר שאנחנו נושמים.

  • אווררו את הבית – פיתחו חלונות ודלתות, אווררו את חדרי הבית כולל המטבח והשירותים וסייעו לתחלופת האוויר ככל הניתן.
  • שימו לב למדד הלחות – רמה תקינה של לחות בבית מקטינה את הסיכוי להתפתחות עובש. הטווח האופטימלי הוא 30-50% לחות, וניתן למדוד אותו באמצעות מד לחות.
  • הרחיקו חומרים מזיקים – הפחיתו שימוש בחומרי ניקוי כימיקליים וחומרים אחרים המזיקים לנשימה. העדיפו להשתמש בחומרים על בסיס טבעי ולא סינתטי, גם כאשר מדובר במפיצי ריח, נרות, מטהרי אוויר וכד'.
  • הימנעו מפריטים שצוברים אבק – סעיף זה רלוונטי במיוחד למי שסובל מאלרגיות למיניהן, ובעיקר לקרדית האבק. השתדלו להימנע מפריטי טקסטיל שצוברים אבק כמו שטיחים, וילונות וכד'. העדיפו בדים טבעיים ונושמים, והקפידו לשאוב משטחים כמו מזרנים וספות כדי למנוע הצטברות אבק ואלרגנים.

אבל הנה עוד דרך, חדשנית ופשוטה יותר שאולי לא הכרתם: טכנולוגיית AIR CAREO2

טכנולוגיית מי חמצן המשמידה כ- 99.99% מהווירוסים, הבקטריות והעובשים בחדר - וזאת מבלי שתצטרכו לעשות דבר מלבד להפעיל את המזגן.איך זה עובד?

טכנולוגיית 02AIR CARE הקיימת בסדרת מזגני מיני מרכזי סנס אינוורטר של תדיראן ממירה לחות שקיימת באוויר למי חמצן. מולקולות מי החמצן נדבקות לוירוסים, חיידקים עובש ויתר הגורמים המזיקים לאוויר, משמידות אותן ובכך למעשה גורמות לטיהור האוויר שאתם נושמים בבית.

אולי יפתיע אתכם לשמוע, אבל בשפה המדעית קוראים לתהליך הזה "אפקט הקורונה" – וכן, השם היה קיים עוד הרבה לפני 2020.

יעילות הפטנט נבדקה במעבדה רשומה FDA והתוצאות הראו יעילות של כ- 99% בקטילת הווירוסים והבקטריות באוויר.

מה שאומר שתוך קצת יותר משעתיים, האוויר בבית שלכם יהיה נקי יותר מווירוסים ועובשים.

אם זה לא מספיק, מדובר בטכנולוגיה שגם תחסוך לכם כסף ולא מצריכה תחזוקה: המערכת מייצרת מי חמצן מהלחות הקיימת באוויר וכך אתם לא צריכים להתעסק בתוספים כמו קפסולות או מילוי דטרגנטים שעולים כסף רב.

ואל דאגה: בדקנו גם את ריכוז מי החמצן באוויר כדי לוודא שהוא אינו חורג מהתקן, והריכוזים נמוכים פי 50-100 ממגבלת החשיפה כפי שהוגדר בקנדה וארה"ב.

אז הגיע הזמן לדאוג לאוויר שאתם נושמים בבית ולוודא שהוא איכותי מספיק עבורכם: כל מה שאתם צריכים זה להפעיל את המזגן – ולהיות מוכנים לנשום אוויר נקי יותר.

*את סדרת מזגני מיני מרכזי סנס אינוורטר של תדיראן הפועלים בטכנולוגיית Air Care O2 החדשה ניתן לרכוש עם התקן שבת בכשרות מהודרת באישור המכון המדעי טכנולוגי להלכה.

לחצו כאן כדי לשמוע על המזגנים החדישים שמטהרים את האוויר>>>

 

זיהום אוויר טיהור אוויר תדיראן מזגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד