י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הישג חרדי

לראשונה: משרד המשפטים יכיר בהעדפה לחרדים בתפקידי ועדות בתי המשפט

בעקבות פועלם של עורכי הדין שמואל מקלב ואברהם יוסטמן אודות אפלייה בקבלת חרדים למשרות במשרד המשפטים, הודיעו משרד המשפטים כי הוא מכיר בטעותו והמנכ"לית הורתה להאריך את מועדי ההגשה בקולות קוראים ולשנות את שאלון האיתור לאלתר

לראשונה: משרד המשפטים יכיר בהעדפה לחרדים בתפקידי ועדות בתי המשפט
משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

הישג משמעותי: ברקע חוק העדפה מתקנת לחרדים שטרם מיושמת כנדרש, משרד המשפטים צפוי להכיר בהעדפה לחרדים בתפקידי ועדות בתי המשפט שצפויים לתת ביטוי לעשרות מקרים הנוגעים לציבור החרדי.
 
לאחרונה פרסם משרד המשפטים קולות קוראים להגשת מועמדות לתפקידי חברי ועדות המתנהלות בבתי המשפט ובוועדות נוספות כאשר המדובר באיתור מועמדים שימונו כחברים בוועדות סטטוטוריות חשובות העוסקות במגוון תחומים משפטיים. בין היתר ועדות פסיכיאטריות מחוזיות, ועדת תעסוקה לפי חוק חיילים משוחררים ,ועדות ערעור לפי חוק הנכים ועדת ערר לפי חוק מיסוי מקרקעין, ועדות ערעור לפי חוק נכי המלחמה בנאצים, וועדה לפי חוק בתי דין מינהליים.

במסגרת הגשת המועמדות בקולות קוראים אלו ניתנה האפשרות לבקשת ייצוג הולם לאוכלוסיות רבות ביניהם האוכלוסיה הערבית הצ'רקסית ובני העדה האתיופית, אלא שבקולות קוראים לא ניתנה האפשרות להגיש בקשה כזו גם לאוכלוסייה החרדית.

לאחר שגילו עורכי הדין שמואל מקלב ואברהם יוסטמן כי בשאלון האיתור שפורסם לא ניתן משקל לייצוג הולם למועמדים בני החברה החרדית,  הם פנו בפנייה בהולה למ"מ מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי.

במכתבם תהו השניים איך ייתכן שדווקא משרד המשפטים "למרות היותו אמון על עשיית צדק ושירות הציבור בתחומי המשפט של מדינת ישראל, אינו נותן דוגמא אישית להיות מצפן למשרדי הממשלה בעניין חשוב זה של העדפה מתקנת של אוכלוסיות".

ביממה החולפת, הודיעו משרד המשפטים כי הוא מכיר בטעותו והמנכ"לית הורתה להאריך את מועדי ההגשה בקולות קוראים ולשנות את שאלון האיתור לאלתר. בכך נרשם השיג משמעותי שיינתן העדפה לחרדים גם במשרות שאינם ציבוריות ואינן מוגדרות כ'עובדי מדינה'.
 
עורכי הדין יוסטמן ומקלב הביעו את שביעות רצון מתוצאת פנייתם ואמרו "לצערנו למרות הקבוע בחוק לייצוג הולם לאוכלוסייה החרדית גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה נמנעים מלעשות את המקסימום לשלב את האוכלוסייה החרדית,  בכוונתינו להמשיך לעמוד על המשמר כדי שיינתן ייצוג הולם בתפקידים ציבוריים לבני הציבור החרדי.

משרד המשפטים אברהם יוסטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד