י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יותר מ-70%

מחקר בריטי: פוחת הסיכוי למחלה קשה כבר לאחר מנה 1 של פייזר

מחקרים נפרדים באנגליה ובסקוטלנד מראים כי הסיכון למחלה קשה ולאשפוזים יורד כבר לאחר קבלת הזריקה הראשונה של פייזר. סיכון זה מופחת ב-85 אחוז לאחר מנה שנייה

מחקר בריטי: פוחת הסיכוי למחלה קשה כבר לאחר מנה 1 של פייזר
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נתונים משני מחקרים נפרדים שפורסמו, אחד באנגליה ואחד בסקוטלנד, הראו שחיסונים נגד קורונה יעילים להפחתת מחלה קשה ואשפוזים החל מהזריקה הראשונה

במחקר שפורסם באנגליה על ידי "חוקרי בריאות ציבורית" (PHE) התברר, כי החיסון המיוצר על ידי פייזר, מפחית את הסיכון לחלות בזיהום ביותר מ-70% לאחר הזריקה הראשונה. סיכון זה מופחת ב-85 אחוז לאחר מנה שנייה.

"בסך הכל, אנו רואים השפעה חזקה מאוד להפחתת כל זיהום, אסימפטומטי וסימפטומטי", אמרה מנהלת האסטרטגית של PHE סוזן הופקינס בתדרוך לתקשורת. בהצהרה שפורסמה בתקשורת הבריטית, שר הבריאות, מאט הנקוק, בירך על ההתפתחות כ"חדשות טובות להפליא". הוא הוסיף "זה מראה שהחיסונים עובדים וזה מראה שחיסונים מצילים חיים".

מהמחקר עולה נתונים מעודדים נוספים, כי אנשים מחוסנים אשר נדבקים נוטים הרבה פחות למות או להתאשפז. האשפוז והמוות מהנגיף מצטמצמים ביותר מ-75% בקרב אלו שקיבלו מנה אחת של חיסון פייזר, כך על פי המחקר.

בריטניה היא בין המדינות שנפגעו הכי קשה בעולם על ידי נגיף הקורונה עם כמעט 121,000 הרוגים, כך עולה מנתונים שפרסמה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. זו הייתה האומה הראשונה באירופה שהחלה בחיסונים המוניים בדצמבר, ויותר מ-17 מיליון איש - כשליש מאוכלוסיית הבוגרים בבריטניה - קיבלו כעת לפחות את החיסון הראשון.

במקביל, מחקר בסקוטלנד הראה שהחיסונים של פייזר, ואוקספורד-אסטרה-זנקה הובילו להפחתה של הגעת חולים לבתי חולים לאחר הזריקה הראשונה. המחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אדינבורו, מצא כי בשבוע הרביעי לאחר קבלת הזריקה של פייזר, פחת הסיכון לאשפוז בגלל הקורונה ב- 85 אחוז. חיסון אוקספורד-אסטרא-זנקה הפחית את הסיכון ב -94 אחוזים.

כ-1.14 מיליון חיסונים ניתנו ל-21% מהאוכלוסייה הסקוטית במהלך החודשים האחרונים, כ-650,000 איש קיבלו את החיסון של פייזר ואילו ל-490,000 ניתן החיסון של אוקספורד-אסטרא-זנקה.

חברת פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד