ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התמיד להפר הוראות

"שור מועד": רישיונו של של הד"ר שזלזל בקורונה - נשלל לצמיתות

השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב החליט היום כי לאור כך שאבני כבר נדון פעמיים בעבר בדין משמעתי בגין התבטאויות חריגות ומכפישות כלפי ציבור הרופאים ועובדי משרד הבריאות, הוחלט לשלול את רישיונו הרפואי לצמיתות

"שור מועד": רישיונו של של הד"ר שזלזל בקורונה - נשלל לצמיתות
ד"ר אריה אבני מתוך ערוץ 13 צילום: ערוץ 13

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הגיש קובלנה נגד הד"ר אריה אבני המתחזק בנוסף לתפקידיו הרפואיים אתר אינטרנט וכן פעיל ברשתות החברתיות בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין היתר, פרסם אבני קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.

היום החליט השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב כי לאור שהוא כבר נדון  פעמיים בעבר בדין משמעתי בגין התבטאויות חריגות ומכפישות כלפי ציבור הרופאים ועובדי משרד הבריאות, הואשם אבני גם בכך שהתמיד להפר את הוראות פקודת הרופאים.

ועדה מיוחדת התכנסה לדון בעניינו של אבני, והשופט סטרשנוב סיכם את ההחלטה: "מדובר בנקבל שהוא "שור מועד", שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו. הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה, הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה – שהוא אינו ראוי לו, בעיניי כלל ועיקר. אשר על כן, הנני מחליט לבטל את רישיונו של הנקבל, ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות".

בהחלטת השופט הובאו מספר דוגמאות לפרסומים ולדעות שפרסם אבני והם חולקו ל-3 פרשיות. הראשונה יחסו לנגיף קורונה ודבריו בנושא.

עם פרוץ הגל הראשון בחודש מרץ אשתקד: "מה אני מציע? חגיגות המוניות. כולם לוחצים ידיים. כולם מתחבקים". וכן: "חס וחלילה חליתם, לא לדווח לרשויות! ולא לספר לאנשים היסטריים שעלולים להפיץ את השמועה ואף לדווח לרשויות. אל תפחדו, תחבקו...".

עוד הוא צוטט: "גם אנחנו לא זקוקים להנחיות מטופשות של משרד שרובו מיותר... רוצים בריאות? התעלמו מהם... תתייחסו להוראות משרד הבריאות כאילו נרשמו על החול שנייה לפני בוא הגל". זה לא הספיק לו והוא הוסיף: " אי שם למעלה מנסים לקרוא לבדיחת הקורונה פנדמיה כדי לעשות הון ונזק... המגיפה שהיא ממש כלום... במצב של מקסימום רמות ויטמינים בדם, גם הכי קשישים, לעולם לא ימותו מקורונה...". ועוד כהנה וכהנה.

גולת הכותרת היו התבטאויותיו על משרד הבריאות: "משרד הבריאות הוא האסון הלאומי". וכן: "אל תאמינו לאנשי משרד הבריאות הם אשמים בפשעים התנהלותם, בהוראות שהם מנחיתים, בזלזול וביוהרה שלהם ושל רבים מהרופאים הצייתנים... מישהו שולט בהתנהלותם הנבזית, נבזית בעיניי...". ולסיום: "יוצא כי גרוטו, כמשנה מנכ"ל משרד הבריאות, ולמנכ"ל הרי אין השכלה רפואית ואין כל רישיון עיסוק ברפואה, הוא הוא האחראי למות עריסה בישראל. הוא אחראי למוות בעקבות שפעת. הוא פשוט כישלון בריאותי".

שאר הפרשיות עסקו במגוון נושאים רפואיים בהם נהג שלא כפי המצופה מרופא. כדוגמת המלצה למטופלים לא ליטול חיסונים שכן לדבריו: "כל החיסונים הם רעים ואסור לתיתם לתינוקות ולילדים בארץ ישראל". כמו כן, הוא קרא לציבור לנהוג בניגוד לחוזר משרד הבריאות בעניין לידות בית.

משרד הבריאות שלילת רישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד