י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הסכם העודפים

סמוטריץ׳ הודיע שלא יחתום על מכתב הנאמנות לבנימין נתניהו

ח"כ סמוטריץ' מסתבר "לא ילד כאפות של נתניהו" כפי שהגדיר אותו במוצ"ש יריבו הפוליטי נפתלי בנט. הערב הוא מתייצב כחומה בצורה ולא מוכן לחתום על מכתב הנאמנות לראה"מ, עליו חתמו בינתיים ראשי המפלגות החרדיות. בליכוד מנופפים בתגובה בהסכם העודפים שחתמו הצדדים

סמוטריץ׳ הודיע שלא יחתום על מכתב הנאמנות לבנימין נתניהו
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: Adam Shuldman/Flash90

חודש לפתיחת הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל להשיב את גוש הימין ולשם כך החתים היום (שלישי) את ראשי המפלגות החרדיות כי יקימו ממשלת ימין וכי לא יעשו מו"מ לכניסה לממשלה בראשות יאיר לפיד. בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מסרב לחתום.

על המכתב כבר חתמו ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, כאשר סמוטריץ' מודיע כי לא יחתום, "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין", נמסר מהציונות הדתית.

נוסח ההצהרה עליה חתמו החרדים: "אנו ראשי המפלגות הח"מ מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית. הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד פעמית להקים ממשלת ימין מלאה".

בליכוד פרסמו בתגובה את מסמך הסכם העודפים עליו חתמו 'הליכוד' ו'הציונות הדתית' והוסיפו, "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה - ראש הממשלה נתניהו או לפיד - ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה".

"במסמך עליו חתמו ראש הממשלה נתניהו, השר אריה דרעי וחברי הכנסת הרב גפני והרב ליצמן נכתב כי ״הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד-פעמית להקים ממשלת ימין מלאה".

במסמך עליו חתם ח"כ בצלאל סמוטריץ' נכתב: "הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה". לשון התגובה הערב.

בציונות הדתית הגיבו ומסרו: "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בוועדת הבחירות) ושעליו יו״ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט, ועוד".

עוד נמסר, "הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, ב'בחדרי חרדים', כחודש ימים לבחירות, ראש הממשלה נתניהו פועל להחזיר את גוש הימין ולגבש יחד את הסיעות שתומכות בו שיחתמו כבר מעכשיו על תמיכה בו לאחר הבחירות, כשהמטרה היא למקד את העובדה שבמינה מסרבים להצהיר על תמיכה בו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים התקיימו שיחות בין ראשי מפלגות הגוש, ואמש (שני) שוחח ראש הממשלה עם ראשי סיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית; השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וחברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' על החזרת "גוש הימין".

היוזמה הראשונית היא לחתום על הצהרה משותפת של ראשי הסיעות, שיחתמו כי הם תומכים אך ורק בבנימין נתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה, כשבעבר כבר נחתמו מספר הצהרות דומות על ידי חברי הגוש.

על פי כל הסקרים, כדי לצלוח את הרכבת ממשלת הימים דרושה גם תמיכתו של נפתלי בנט, שלעת-עתה מסרב להצהיר במי יתמוך בהמלצות על הרכבת הממשלה, ובליכוד מכוונים אליו את האש כמי שעשוי לחבור יחד עם גדעון סער לממשלה בראשות יאיר לפיד ולהפיל את שלטון הימין.

ממשלת ימין ממשלת נתניהו הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ראשי המפלגות החרדיות בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד