י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חיסון פוליטי

גנץ במתקפה על נתניהו: חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה

שוב הפוליטיקה והקורונה מתערבבים: בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר היום כי לא יהיה מחסור באספקת חיסונים לאזרחי ישראל מצד חברת פייזר, ובלשכתו אף עדכנו כי ישראל תתן חיסונים למדינות שונות הזקוקות הם לצוותי הרפואה. הביע הערב שותפו החלופי התנגדות למהלך

גנץ במתקפה על נתניהו: חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו היום (שלישי) כי לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, ישראל תעניק כמות חיסונים למדינות שונות במטרה לחסן צוותים רפואיים.

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ הביע הערב התנגדות לחלוקת החיסונים למדינות אחרות. ולא התייחס לאמירה הנוספת של שותפו ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יהיה מחסור באספקה מצד חברת פייזר, ולאור דבריו פרסמו בלשכתו את ההודעה על סיוע למדינות אחרות.

"העובדה שנתניהו סוחר בחיסונים של אזרחי ישראל ששולמו מכספי המסים שלהם בלי דין וחשבון, מראה שהוא חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה. מהלך כזה מחייב דיון ואישור. רק צורך ביטחוני, מדיני או רפואי דחוף יכול להצדיק מהלך כזה ונתניהו חייב להציג אותו לציבור או לכל הפחות לאשרו בפורומים הרלבנטיים" תקף גנץ.

כזכור, מוקדם יותר היום בטקס אזכרה ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל-חי אמר היום ראש הממשלה: "יש לי בשורה חשובה, שוחחתי אתמול בערב עם ידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, וסיכמנו שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור של פייזר. ללא שום מחסור, ללא שום קיטוע, ללא שום הפסקה. לכו להתחסן. גם ממודרנה אנחנו מקבלים עוד ועוד ועוד חיסונים".

"התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים. ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו ע"י ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים", נמסר במקביל מלשכתו של ראש הממשלה.

"עם זאת", הוסיפו מלשכת ראש הממשלה, "במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".

בני גנץ בנימין נתניהו חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד