י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כחול לבן השיגה החרגה

שרי הממשלה אישרו: עוצר לילי בימי הפורים - התחבורה תוגבל

הממשלה אישרה הערב עוצר לילי שיחול בשלושת לילות פורים המשולש מ-20:30 ועד השעה 05:00 לפנות בוקר. נרשם עימות בממשלה בין נתניהו לשר התרבות שדרש לאפשר הופעות שנקבעו מראש. נתניהו התנגד בתוקף אולם על פי הדיווח כחול לבן השיגה החרגה משר הבריאות

שרי הממשלה אישרו: עוצר לילי בימי הפורים - התחבורה תוגבל
ליל פורים בירושלים צילום: Hadas Parush/Flash90

48 שעות לפני חג הפורים, הממשלה אישרה הערב (שלישי) הגבלות שנועדו למנוע התקהלויות בעיקר בציבור החילוני בימי הפורים שיחול בסוף השבוע.

על פי החלטת השרים, יופעל עוצר לילי בערבו של יום חמישי, ליל שבת ומוצאי שבת, בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק"מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

כמו כן, שרת התחבורה מירי רגב תקבע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

בממשלה מבקשים להדגיש כי למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות "עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב.

במשטרה הודו בישיבת הממשלה כי לא יתאפשר להם לאכוף את העוצר בבתי האזרחים והעיקר הוא למנוע מסיבות פיראטיות של החוגגים החילונים והטישים בחצרות החסידים והישיבות.

בנוסף, בזמן העוצר תיפסק התחבורה ברחבי הארץ, זאת לדרישת המשטרה כדי למנוע התניידות של אזרחים מעיר לעיר, כאשר בשאר שעות היממה תתאפשר נסיעה שגרתית ברחבי הארץ.

על פי הדיווח של עמיחי שטיין ב'כאן 11', רה"מ נתניהו התנגד בישיבת הממשלה לאפשר אירועי תרבות במסגרת התו הירוק בליל פורים. אולם שר התרבות חילי טרופר דרש וציין כי "יש מופעים שנקבעו, זה שוב לעצור את התרבות אחרי שנפתח - זה לא יכול לעבוד בצורת אקורדיון".

נתניהו התבצר בעמדתו ואמר: "מתנגד בכל תוקף. עולם התרבות לא יקרוס אם יתבטלו שני מופעים".

לבסוף, השר טרופר נמנע בהצבעה וההחלטה עברה ברוב גדול בלעדיו. אולם לאחר ההצבעה, נמסר מכחול לבן כי השר טרופר סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין מתווה לכמה מופעים בערב החג.

עוד מדווח ב'כאן' כי המשטרה ביקשה בישיבת הממשלה להגביל או לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים ביום ראשון - שושן פורים בבירה. אולם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי טען שצמצום הקווים לא נדרש, וחלק מהשרים, בהם אופיר אקוניס, בני גנץ ומירי רגב, העלו אפשרות שהדבר יפגע בהסעות חיילים.

עוצר לילי קורונה חג פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד