ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סמוטריץ' ומרצ מתנדנדים

חודש לבחירות: בנט וגנץ מתחזקים בסקר

חודש לבחירות, סקר שמתפרסם הערב מציג מגמה הפוכה מהתדמית בתקשורת. חרף קריאת הגנרלים לגנץ לפרוש, הוא דווקא מתחזק ומתייצב על חמישה מנדטים. גם בנט מתחזק ונשאר עדיין דו ספרתי | לעומתם, 'הציונות הדתית' ו'מרצ' סביב אחוז החסימה | וגם, מי המועדף לראשות הממשלה

חודש לבחירות: בנט וגנץ מתחזקים בסקר
נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

חודש בדיוק לבחירות, וסקר מנדטים מעודכן שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית שערך עבור חדשות 12 מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, עולה כי מפת המנדטים עדיין סטטית, ובחירות חמישיות קרובות מאי פעם.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת 28 מנדטים ושומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד שמצמצמת את הפער ומקבלת 18 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער עדיין לא מצליחה להתרומם חזרה ומקבלת 13 מנדטים.

במקום הרביעי נמצאת ימינה בהנהגת נפתלי בנט שמתחזקת בהשוואה לשבוע שעבר, עולה מ-10 ל-11 מנדטים, אך עדיין לא מצליחה לחזור למספרים אותם חזו לה עם היציאה למערכת הבחירות הנוכחית.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 9 מנדטים, הגוש החרדי נחלש מעט כשש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים ויהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן אף היא עם 7 מנדטים, ומפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי נותרת עם 6 מנדטים.

למרות הקולות הקוראים לפרישתו, כחול לבן של גנץ מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-5 בהשוואה לסקר האחרון. שתי מפלגות עוברות את אחוז החסימה, אך קרובות מאוד לא לעבור: הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 4 מנדטים - וכך גם מרצ בראשות ניצן הורוביץ. 

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר הן: המפלגה הכלכלית החדשה בהנהגת ירון זליכה עם 2.1% תמיכה, רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 2% תמיכה - ומפלגת מען עם 0.8% תמיכה.

מהחלוקה לגושים עולה כי לנתניהו יש 47 מנדטים שתומכים בו הכוללים את מפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית ואם מצרפים את ימינה עם 11 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 58 מנדטים בלבד.

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה, כשיש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ שוות יחד 62 מנדטים.

במידה וימינה מצטרפת במקום הערבים, יש לגוש 64 מנדטים שיאפשרו להקים ממשלה.

לשאלה מי היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה, השיבו 31% מהנשאלים שהיו רוצים שזה יהיה נתניהו, 20% מעדיפים את יאיר לפיד בתפקיד ו-15% את גדעון סער - עלייה של 2% ביחס לסקר הקודם. נפתלי בנט זוכה ל-13% תמיכה לפי הסקר - וכאן כבר מדובר בקפיצה של 5% באחוזי ההעדפה שלו לתפקיד בשבוע אחד בלבד. 15% השיבו שהם לא מעדיפים אף מועמד ו-6% לא יודעים.  

מזמין הסקר: חברת החדשות, עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 23/02/2021, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 506, מספר המתבקשים, להשתתף: 3,526, טעות הדגימה המרבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

נפתלי בנט בני גנץ סקר מנדטים בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד