י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תסמין מחריד

בן 10 שהחלים מקורונה איבד את ידיו ורגליו

הקורונה ממשיכה לתעתע בעולם הרפואה ומדאיגה ביותר. ילד בן עשר מארה"ב שהחלים מקורונה נפרד משתי ידיו ושתי רגליו לאחר שסבל מתסמין פוסט קורונה | אמו: "אני לא ידעתי בכלל שיש כזו מחלה מסוכנת כתוצאה מהקורונה. למרות כל הצער אני שמחה שהוא בחיים" 

בן 10 שהחלים מקורונה איבד את ידיו ורגליו
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תסמין מחריד: ילד בן 10 שהחלים מקורונה חלה בעקבות ההידבקות בנגיף בתסמונת דלקתית נדירה, וכתוצאה מכך איבד את ידיו ורגליו.

דיי-שון ג'מיסון בן ה-10 ממישיגן שבארה"ב, חלה בקורונה לפי כמה חודשים יחד עם בני משפחתו. למרות שבזמן שהיה חולה הוא לא סבל מתסמינים, לאחר שהחלים חלה בתסמונת נדירה שנקראת "תסמונת הכשל הרב מערכתית" או בקיצור - MIS-C.

בריטני אוטמן, אמו של הילד, סיפרה כי "בהתחלה הכל היה בסדר, אבל בתחילת ינואר שמתי לב שהוא מתחיל להיות חסר שקט ואז גם החום שלו זינק".

לדבריה, "דיי-שון סבל משטפי דם וזיהום, הרופאים ניסו להציל אותו ולכן קטעו את רגלו הימנית ממש בתחילת החודש. למרבה הצער, בהמשך הם היו צריכים לקטוע לו גם את הרגל השמאלית ואת שתי ידיו. אני לא ידעתי בכלל שיש כזו מחלה מסוכנת כתוצאה מהקורונה. למרות כל הצער אני שמחה שהוא בחיים. הוא יצטרך שיקום ארוך אבל כל מה שיצטרך אני אהיה שם עבורו".

ד"ר רוזמרי אוליברו, מומחית למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים לילדים הלן דבוס, הסבירה כי "מה שמאתגר נורא בתסמונת הזו, זו ההופעה בקרב ילדים בריאים לחלוטין עם אפס בעיות רקע".

לדבריה, "אתה חולה בקורונה, לפעמים בכלל בלי תסמינים ואז חלק מהילדים מפתחים את התסמונת הקשה והמסוכנת הזו. בכל מקרה, כלל האצבע הוא שילדים בדרך כלל מגיבים לקורונה בקלות ומחלימים בלי שום בעיות, אבל אם פתאום ילד שחלה במגפה מתחיל להתלונן על כאבי בטן, מקיא, יש לו שלשולים, כאבי צוואר, פריחה, עיניים מדממות או עייפות מוגברת - צריך לחשוד שהוא לוקה בתסמונת שנקראת MIS-C ולהגיע לבית חולים".

קורונה קטיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד