י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי יממה

נתניהו ויעקב אשר סיכמו: המלוניות ישובו לפעול

נתניהו זעם על ההחלטה לצמצם את המלוניות וחשש מזליגת מוטציות לארץ, בשל כך הוא שוחח הערב עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר והבטיח שמשרד הבריאות יציג בימים הקרובים לוועדה תכנית להפעלת חלופות פיקוח על הבידוד הביתי במקום הבידוד במלוניות, וביקש שהוועדה תעניק אורכה נוספת עד להצגת התכנית. דיון בנושא צפוי להתקיים מחר.

נתניהו ויעקב אשר סיכמו: המלוניות ישובו לפעול
יעקב אשר/בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שוועדת החוקה בראשותו של ח"כ יעקב אשר החליטה לצמצם את מכסות אישור הכניסה לארץ מהשבוע הבא לאחר שנקבע שמלוניות הקורונה יבוטלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם הערב (ראשון) עם אשר שהמלוניות יחזרו לפעול - עד שמשרד הבריאות יציג לכך חלופה.  

נתניהו זעם על ההחלטה לצמצם את המלוניות וחשש מזליגת מוטציות לארץ. הוא הבטיח לח"כ אשר שמשרד הבריאות יציג בימים הקרובים לוועדה תכנית להפעלת חלופות פיקוח על הבידוד הביתי במקום הבידוד במלוניות, וביקש שהוועדה תעניק אורכה נוספת עד להצגת התכנית. דיון בנושא צפוי להתקיים מחר.

בתוך כך, נתונים שנחשפו הערב במהדורה המרכזית בחדשות 12, מעידים כי מדינת ישראל הוציאה כמעט חצי מיליארד שקלים על מלוניות המבודדים, כשהמרוויחה הגדולה מהפעלת המלוניות היא רשת "דן", שקיבלה 117 מיליון שקלים על הפעלתן של 3 מלוניות. סך הכל מפרוץ הקורונה ועד כה שילמה המדינה 412 מיליון ש"ח למלוניות הקורונה.

מנתוני ההדבקה עולה כי יותר מ-4,000 ישראלים נדבקו בקורונה טרם חלה חובת השהייה במלוניות - בחודשים דצמבר וינואר, כתוצאה מחזרה של אזרחים מחו"ל.

1,700 חולים הגיעו לישראל בחודשים הללו והם הדביקו כמעט 3,000 חולים באופן ישיר, ותרמו באופן קריטי להתפשטות המוטציות בארץ ובכך נגרמה הדבקתם של עוד עשרות אלפים. בסה"כ כמעט 4,500 ישראלים נדבקו כתוצאה מחזרה של ישראלים מחו"ל במהלך החודשים דצמבר וינואר.

מלונית קורונה ועדת החוקה יעקב אשר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד