י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כאוס ותסכול

הטיסה המריאה; עשרות חרדים נשארו בגרמניה

כ-80 חרדים נותרו בשדה התעופה בפרנקפורט שבגרמניה, בעקבות לחץ ישראלי על טיסת חילוץ של לופטהנזה - להמריא מיידית | בין התקועים נמצא אברך שהלווית אמו בישראל התעכבה עד הערב, אך לבסוף התקיימה בהיעדרו

הטיסה המריאה; עשרות חרדים נשארו בגרמניה
pixabay

טיסת חילוץ של חברת לופטהנזה באישור מדינת ישראל מפרנקפורט שבגרמניה היתה אמורה להמריא בשעה 18.55 שעון ישראל עם כ-150 נוסעים, אולם בעקבות עיכוב שנבע מכך שדיילי לופטהנזה לא הבינו ולא ידעו מה לדרוש מהנוסעים ומה המסמכים שישראל דורשת בכדי להביא אותם לישראל, בעקבות כך נוצר עיכוב והבורדינג נפתח רק 40 דקות לפני זמן הטיסה.

לאחר שפחות מ-50% מהנוסעים הצליחו לעלות על המטוס, הגיעה ההוראה מישראל, שאם המטוס לא ממריא בזה הרגע הם לא יאשרו לו לנחות בישראל.

בסוף המטוס המריא בשעה 20:40 שעון ישראל. חשוב לציין שמדובר באזרחים ישראלים שמתגלגלים כבר כמה ימים בטיסות לא שגרתיות עם אישורים מיוחדים לפי כל כללי חוקי מדינת ישראל בכדי להגיע לאותה טיסת חילוץ.

במקום נשארו כ-80 נוסעים רובם הגדול חרדים, ביניהם קבוצה גדולה של שוחטים ומשגיחים שנסעו לשחיטה בדרום אמריקה וכעת עושים את דרכם למשפחות בישראל, בין היתר נמצא גם אברך שאמו נפטרה הבוקר בגיל 42 וממתינים לו בישראל להלוויית האם. לאחר עדכון כי המטוס המריא התחילו בהלוויית האם ללא המתנה לבואו של הבן הנשוי מבלגיה.

"אנחנו פה בשער, אין טיסה, אין איפה לישון, אמרו שיביאו לנו כמה שמיכות ל-60 אנשים ואנחנו ישנים על הרצפה. אנחנו לא יכולים להיכנס לגרמניה לבית מלון כי אין לנו דרכון אירופאי, ועכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם ההחלטה הזאת", מספר בר ראובני, ישראלי שנותר תקוע בנמל התעופה בגרמניה ל'ישראל היום'.

הוא הוסיף וסיפר: "אחרי שאמרו לנו שלא נצליח לעלות על הטיסה ניסינו למצוא מקום בטיסת חילוץ אחרת מכאן אבל כל הטיסות מלאות, רובנו מצאנו מקומות רק ליום שלישי הבא, זה אומר שיש לנו שבוע שלם לישון עכשיו על הרצפה בנמל התעופה. יש פה אנשים שאוכלים רק כשר, אני אחרי ניתוח, הביאו עשרה שוטרים שישמרו עלינו, יש פה אנשים שלוקחים טיסות חזרה למקסיקו, אנחנו לא יודעים מה לעשות".

גרמניה לופטהנזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד